برنامه اصلی ما در ۲۲ بهمن: هر سبز با یک «سوت» در سخنرانی رئیس دولت کودتا در میدان آزادی


کمتر از ۴۸ ساعت به راهپیمایی سرنوشت‌ساز و سبز ۲۲ بهمن باقی است. رهبران جنبش سبز و نیز احزاب سیاسی اصلاح‌طلب هر یک در بیانیه‌هایی جداگانه از عموم مردم دعوت کرده‌اند تا در این راهپیمایی شرکت کنند. ندای سبز آزادی پیش از این به تفصیل نکات ایمنی مربوط به حضور در این برنامه را به اطلاع خوانندگان رسانیده بود. آنچه در پیش می‌آید معرفی طرح اصلی اجرایی مخصوص ۲۲ بهمن توسط سبزها و نیز یادآوری برخی نکات ایمنی‌ برای حضور در راهپیمایی‌ست. از کلیه خوانندگان عزیز که دل در گرو آزادی ایران دارند می‌خواهیم این طرح پیشنهادی سبز را بخوانند و سپس از طریق ایمیل و یا به صورت شفاهی دوستان و آشنایان خود را نیز نسبت به محتویات این خبر آگاه کنند.

حضور زودهنگام در میدان آزادی: رئیس دولت کودتا، محمود احمدی‌نژاد قرار است روز ۲۲ بهمن در میدان آزادی سخنرانی کند. این سخنرانی در حالی صورت خواهد گرفت که بر اساس اخبار رسیده سپاه و بسیج بنا دارد از ساعت ۶ صبح به وقت تهران میدان آزادی را با جمعیت اتوبوسی پر کند. ندای سبز آزادی از کلیه راهپیمایان سبز دعوت می‌کند از اولین ساعات صبح ( ترجیحا بعد از نماز صبح) به سمت میدان آزادی حرکت کنند تا قبل از بسته شدن راه‌ها به سمت میدان آزادی بتوانند در محل سخنرانی حضور داشته باشند. برای گزک ندادن به دست نیروهای کودتا در اولین ساعات صبح از حمل هر گونه نماد سبز خودداری کنید و به آشوب‌طلبان بهانه برای ایجاد درگیری ندهید. به خاطر داشته باشید که حضور زودهنگام شما در میدان آزادی حیاتی‌ترین کار در روز راهپیمایی خواهد بود.

برنامه اصلی سبزها در حین سخنرانی رئیس دولت کودتا: برنامه‌اصلی پیشنهادی «ندای سبز آزادی» برای راهپیمایی ۲۲ بهمن این است که سبزها بدون آن‌که «تابلو» شوند و «هزینه» بدهند خود را به نزدیک‌ترین نقطه به محل سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در میدان آزادی تهران برسانند و به محض شروع سخنرانی او شروع به سوت زدن و "هو" کردن کنند. بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم در روزهای پیش از ۲۲ بهمن به نزدیک‌ترین لوازم ورزشی فروشی منزلتان بروید و تعدادی سوت کوچک (ترجیحا مخصوص داوری فوتبال) بخرید. این سوت‌ها کوچک هستند و بدون این‌که کسی متوجه بشود می‌‌توانید روز ۲۲ بهمن آن‌را همراه ببرید. تا زمان آغاز سخنرانی محمود احمدی‌نژاد به هیچ عنوان سوت خود را نشان ندهید و به محض شروع سخنرانی‌اش سوت خود را درآورید و در آن به طور ممتد بدمید. دیگر سوت‌هایی که آورده‌اید را هم به دیگر سبزهای نزدیک‌تان بدهید. اگر هم سوت ندارید با دست سوت بزنید و اگر سوت زدن با دست را هم بلد نیستید "هو" کنید. لازمه موفقیت این طرح این است که در اطلاع‌رسانی این پیشنهاد ما را یاری کنید و از دوستان و آشنایان خود نیز بخواهید که چنین کنند و در طول راهپیمایی هم به دیگر سبزها بگویید که برنامه چیست تا آن‌ها هم به محض شروع سخنرانی احمدی‌نژاد (یا سخنران جایگزین) "هو" کنند و سوت بزنند. از شعارها و رفتارهای توهین‌آمیز بپرهیزید و صرفا به سوت و "هو" اکتفا کنید؛ این اقدام جمعی سبزها به اندازه کافی گویا است. کودتاچیان برای جلوگیری از حضور مرئی‌تر سبزها تمهیدات بسیاری اندیشیده‌اند و برای خنثی کردن تکنیک‌هایی که تاکنون سبزها در تجمعات استفاده کرده‌اند از شیوه‌های مختلفی استفاده خواهند کرد ولی سبزها همواره با تکنیک‌های نرم و قانونی و خلاقانه جدید همچون "سوت زدن و هو کردن در حین سخنرانی رئیس دولت کودتا" باز هم حضور «دیدنی» و «شنیدنی» خود را به دولتمردان و ناظران داخلی و خارجی نشان خواهند داد.

مواظب باشید شناسایی نشوید: در صورت امکان پیش از 22 بهمن از نزدیک‌ترین داروخانه منزل خود چندین ماسک یک‌بار مصرف ساده (ضد آلودگی هوا) تهیه کنید و در روز راهپیمایی همراه داشته باشید. اگر می‌‌خواهید چهره‌تان را دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری کودتاگران ثبت نکند در طول راهپیمایی این ماسک‌ها را به چهره بزنید.

علاوه بر این ۳ نکته در روز ۲۲ بهمن سعی کنید این موارد را هم تا جایی که ممکن است در نظر داشته باشید:

۱) حداقل 5 مورد از اقلام سبزرنگ کوچک (دستبند، پارچه، شال و ...) را همراه داشته باشید تا در راهپیمایی به دیگران بدهید. این اقلام را در جیب‌ها و زیر لباس خود جاسازی کنید. رنگ سبز بسیار بیش از صدا و شعار در گزارش‌ها و تصاویر ثبت و ماندگار خواهد شد.

۲) چندین تراکت دست‌نویس یا فتوکپی شده را زیر لباس خود یا در کیف دستی‌تان جاسازی کنید. تصاویر میرحسین موسوی،‌ مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی و جملاتی چون «رای من کو؟»، «جمهوری اسلامی، آری / دیکتاتوری، نه» و دیگر عبارت‌های خلاقانه و جذاب و در عین حال غیرساختارشکنانه می‌توانند بر این تراکت‌ها نقش ببندند.

۳) در ساعات اول صبح عازم محل راهپیمایی شوید تا بخش بیشتری از خیابان و میدان آزادی را سبزها پر کنند، به جای نیروهای بسیج شدة حاکمیت.

۴) موبایل و وسایل اضافی و ارزشمند به همراه نداشته باشید.

۵) پوشش و ظاهری «غیر متمایز» و حتی‌الامکان «محافظه‌کارانه» داشته باشید که در صورت برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی و لباس شخصی با سبزها به اصطلاح «تابلو» نباشید و از ظاهرتان سبزبودنتان عیان نباشد.

۶) پیش از حرکت به سمت محل راهپیمایی زنگ منزل همسایه‌های سبز خود را بزنید و آن‌ها را هم برای حضور در راهپیمایی تشویق و اهمیت این حضور را به آن‌ها گوشزد کنید.

۷) از همان مسیرهای اعلام شدة صداوسیما به جمع راهپیمایان بپیوندید تا امکان جدا کردن سبزها و ممانعت از پیوستن آن‌ها به جمعیت و سرکوبشان فراهم نباشد.

۸) پیش از این‌که به دل جمعیت راهپیمایان راه بیابید اقلام پوششی و نشانه‌های سبز خود را عیان نکنید. به نظر می‌رسد یکی از راهکارهای اقتدارگرایان برای محدود کردن حضور سبزها شناسایی آنان پیش از پیوستن به جمعیت و برخورد با آن‌ها است. پیش از رسیدن به دل جمعیت آن‌گونه باشید که نتوانند سبز بودنتان را تشخیص دهند. پس از رسیدن به قلب جمعیت نشانه‌های سبز و تراکت‌های خود را درآورید و استفاده و توزیع کنید. نفس حضور سبزها با شعارهایی که «می‌دهند» و «نمی‌دهند»، اهمیت زیادی دارد و نباید کاری کرد که نگذارند سبزها به محل راهپیمایی برسند. در دل جمعیت راهپیمایان حضور سبزها بدون نشانه سبز هم دیده خواهد شد و باید کوشید این حضور پررنگ‌تر باشد. اگر سبزها پیش و پس از راهپیمایی «نامرئی» باشند و تنها در خود راهپیمایی حضوری پررنگ، آرام و متین داشته باشند، امکان سرکوب آن‌ها از میان می‌رود.

۹) در حد امکان بکوشید که در ذهن راهپیمایانی که سبز نیستند تصویر بهتری از سبزها نقش ببندد. لبخند زدن به دیگران و آرام و مهربان بودن در طول مسیر، تحمل دیگران و احترام به ارزش‌های دیگران، پرهیز کردن و پرهیز دادن از شعارهای رادیکال و ساختارشکنانه و هرگونه خشونت کلامی و غیرکلامی، حفظ آرامش و متانت و رعایت آداب و شئونات اجتماعی تأثیر مثبتی بر بی‌طرفان و مخالفان منصف دارد.

۱۰) از شعارهای متین و محترمانه‌ای استفاده کنید که مورد پذیرش همه سبزها و رهبران جنبش سبز باشد و به مخالفان جنبش گزگ ندهد. از این شعارها بیشتر استفاده کنید: «یا حسین،‌ میرحسین»؛ «نصر من الله و فتح قریب، ننگ بر این دولت مردم‌فریب»؛ «بترسید، بترسید، ما همه با هم هستیم»؛ «یا مهدی، شیخ مهدی»؛ «درود بر سه سید فاطمی، خمینی و موسوی و خاتمی»؛ «خمینی کجایی؟ موسوی تنها شده!»؛ «سلام بر خاتمی، درود بر موسوی»؛ «ابوالفضل علمدار، کروبی رو نگه‌دار!»؛ «مرگ بر دیکتاتور»؛ «موسوی، موسوی، پرچم ایران ما رو پس بگیر»؛ «ایرانی با غیرت، حمایت، حمایت»؛ «یا حجت ابن الحسن، ریشه ظلم رو بکن»؛ «صدا و سیمای ما، کذب و فریب و ریا»؛ «اگه امام زنده بود، بدون شک با ما بود»؛ «مجتهد واقعی، منتظری صانعی».
۱۱) در راهپیمایی‌های پیشین بارها دیده شده است که تعدادی از عوامل مزدور اقتدارگرایان با نفوذ در صفوف سبزها به طرح شعارهای رادیکال و ساختارشکنانه پرداختند و به تخریب اموال عمومی و اعمال خشونت متقابل پرداخته‌اند. به نظر می‌رسد در راهپیمایی ۲۲ بهمن اقتداگرایان بیش از پیش خواهند کوشید اجتماع سبزها را به انحراف و خشونت بکشانند. اگر دیدید که شعاری رادیکال یا برخوردی خشن از سوی افرادی در میان صفوف سبزها سر زد،‌ بلافاصله به کمک دیگر سبزهای مسئول به آن‌ها تذکر دهید و فعالانه بکوشید هیچ حرکت رادیکالی در صفوف سبزها دیده نشود. به خاطیان گوشزد کنید که رهبران جنبش بر حفظ متانت و اعتدال و پرهیز از خشونت (حتی در برابر خشونت) تأکید کرده‌اند. سبزها می‌توانند با برخوردی فعالانه هر گونه تنش یا تندی را در نطفه خفه کنند.

۱۲) قاعدتاً مخالفان رادیکال جنبش سبز همچون قبل شعارهای تندی علیه رهبران جنبش سبز و سبزها سر خواهند داد تا سبزها را به واکنش تند احساسی و خشن متقابل وا دارند. هوشیار باشید که شعارهای حساسیت‌زای آن‌ها را با شعارهای رادیکال پاسخ ندهید و از کنار برخوردهای زننده و توهین‌آمیز آن‌ها با متانت و بزرگ‌منشی بگذرید و مصداق این آیة شریفه شوید: و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما. از نظر سبزها چنین افرادی جاهل‌اند و در پاسخ‌شان به سلامی باید اکتفا کرد.

۱۳) به گوش و هوش باشید که صداوسیما نتواند برای سناریوهایی از جنس کارناوال عاشورا و طرح اتهاماتی واهی چون پاره‌کردن تصویر امام خمینی و توهین به امام حسین(ع) خوراک بسازد.

۱۴) پس از اتمام راهپیمایی، نمادهای سبز خود را پنهان یا معدوم کنید و همچون دیگر راهپیمایان پراکنده شوید و از هر گونه تجمع بپرهیزید. اطلاعات دریافتی ما حاکی از آن است که اقتدارگرایان خواهند کوشید پس از پایان مراسم رسمی به طور گسترده دست به سرکوب و دستگیری سبزها بزنند و اگر سبزها پس از پایان مراسم و حضور شکوهمند خود «نامرئی» و «متفرق» شوند، امکان این دستگیری‌ها از میان می‌رود. فقط در مراسم اصلی و رسمی راهپیمایی، «سبز» بنمایید و پیش و پس از آن تظاهر به سبز بودن نکنید و تجمع نداشته باشید و شعار ندهید و با مخالفان درگیر نشوید.

۱۵) گزارش‌های مردمی تصویری، ویدیویی و مکتوب خود از راهپیمایی ۲۲ بهمن را بلافاصله به ایمیل ما(greenfreedomvoice@gmail.com,irangreenvoice@gmail.com) ارسال کنید و در شبکه‌های روابط اجتماعی مجازی به اشتراک بگذارید



فراخوان سبزهای مشهد برای راهپیمایی سکوت در 22 بهمن

سبزهای مشهد در فراخوان های متعددی که در اینترنت منتشر شده است از مردم مشهد دعوت نموده اند که با نماد های سبز خود در راهپیمایی روز 22 بهمن شهر مشهد شرکت کنند.
در این فراخوان ها از مردم مشهد دعوت شده است که برای جلوگیری از هرگونه درگیری با کودتاچیان مردم مشهد با همراه داشتن نمادهای سبز و حفظ هویت خود ، راهپیمایی سکوت برگزار کنند.
مسیر راهپیمایی سبزهای مشهد از میدان تقی آباد به سمت فلکه برق و از فلکه برق با یکپارچه شدن همه سبزها به سمت حرم امام رضا (ع) تعیین شده است.
زمان و مکان راهپیمایی سکوت سبزهای مشهد:
ساعت 9صبح از میدان تقی آباد به سمت فلکه برق
و در ادامه ساعت 10 از فلکه برق به سمت حرم امام رضا (ع)
در این فراخوان ها از مردم مشهد دعوت شده است حتی المقدور از هرگونه درگیری با حامیان کودتا پرهیز شود و در صورتی که نیروهای نظامی و امنیتی حامی کودتا با حضور در تقی آباد اجازه جمع شدن سبزها را ندادند ، همه سبز ها از ساعت 10 صبح از فلکه برق که مسیر راهپیمایی حکومتی است و امکان برخورد با مردم وجود ندارد ، راهپیمایی سبز حود را در سکوت کامل برگزار کنند.

سرعت اینترنت درتهران به نزدیک به صفر کاهش یافته است


با قطع کامل و یا کاهش شدید سرعت اینترنت به نظر می رسد تمرین هفته گذشته وزارت ارتباطات برای قطع کردن کامل اینترنت در روزهای منتهی به 22 بهمن به مرحله اجرا درآمده است.

همانگونه که از قبل پیش بینی می شد دولت برای مقابله با تظاهرات اعتراضی در روز 22 بهمن و جلوگیری از سازماندهی آن و یا اطلاع رسانی در باره اخبار مربوط به آن تصمیم به قطع کامل اینترنت گرفته بود و اکنون سه روز پیش از 22 بهمن سرعت اینترنت در اغلب مناطق تهران نزدیک به صفر شده است.

وضعیت اینترنت و کاهش سرعت آن که کارکرد ادارات دولتی و بخش خصوصی و به ویژه خبرگزاریها و رسانه ها را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

 

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati