گفت و گوی‌ کلمه با میرحسین موسوی پیرامون مسایل مهم کشور.

کلمه: مهندس میرحسین موسوی در گفت و گویی تفصیلی به ۱۰ سوال کلمه در مورد، اهداف اصیل انقلاب اسلامی، اقدامات قوه قضائیه، عملکرد سوء اقتصادی، بسته شدن فضای رسانه ای کشور، برپایی راه پیمایی و تجمع و برنامه های جنبش سبز پاسخ گفته است.

به گزارش خبرنگار «کلمه»، مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.

مشروح این گفت و گو را در زیر می خوانید:

در آستانه سی و یکمین سال انقلاب اسلامی هستیم. آیا می توانیم از یادآوری و بزرگداشت روزهای پیروزی انقلاب استفاده ای برای امروز خودمان ببریم؟

در مقدمه لازم میدانم سی و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به همه ملت و به همه خانواده های شهیدان و جانبازان و رزمندگان و ایثارگران تبریک بگویم. تحلیل انقلاب اسلامی هنوز پایان نیافته. هزاران کتاب و مقاله نوشته شده و هنوز هم نوشته می شود. آنچه امروز جالب است که انتخابات اخیر و حوادث بعد از آن دوباره انقلاب اسلامی را در معرض نقد های جدیدی قرار داده است.

بعضی از این نقد ها بیشتر به مشابه سازی گرایش دارند، بعضی از آن ها روی تفاوت ها و مشابهت ها تاکید می کنند و بعضی دنباله ریشه های نهضت سبز در انقلاب اسلامی هستند.به هر حال این نقد ها فوق العاده مفید اند به ویِژه برای نسل جوان که شور اصلی حرکت سبز از آنهاست. عوامل گوناگونی دست به دست هم داد تا با شرکت یکپارچه ملت ما به ویِژه تهیدستان جامعه و رهبری درخشان حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. مطالب بسیاری در این زمینه می توان گفت ولی آنچه بسیار مفید است همان اول این گفتگو به آن اشاره کنم آن است که در سال ۵۷ همه مردم یکپارچه در صحنه انقلاب بودند.این وحدت در صفوف آنقدر عمیق بود که حتی پادگان های نظامی را در بر گرفت. عکس ادای احترام همافران و افسران نیروی هوایی در۱۹ بهمن ۱۳۵۷ به حضرت امام به عنوان یک سند تاریخی از این نظر اهمیت فوق العاده ای دارد. در روز های منتهی به پیروزی انقلاب ما دو گروه اقلیت و اکثریت در خیابان ها نداشتیم، بلکه به دلیل آنکه حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی ریشه های مشروعیت بخش خود را به طور کامل در آن سال ها از دست داده بود حتی در پادگان ها هم زیر پایش خالی شده بود، در آن برهه حتی گروه های شناسنامه دار سیاسی تمایزات خود را از دست داده بودند و از روی رضایت یا عدم رضایت با حرکت توده های میلیونی و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی همراه شدند.

می توان گفت فروپاشی رژیم شاهنشاهی اجتناب ناپذیر بود؟

رژیم مشروعیت خود را به طور کامل از دست داده بود. البته کشتارهای خیابانی در تسریع این روند نقش عظیم داشت؛ مخصوصا کشتار هفده شهریور تعیین کننده بود. اگر کمی دورتر برویم می توان به قطع و یقین گفت که اگر پهلوی ها به میراث مشروطیت خیانت نمی کردند رژیم شاهنشاهی با اصالت رای مردم و نقشی که قانون اساسی مشروطه بر عهده شاه گذارده بود، می توانست مثل بعضی از کشورها ادامه پید اکند. در این زمینه از همان اول به حکومت پهلوی ها تذکرات جدی داده شد و حتی کسانی مثل شهید مدرس تا پای جان در این زمینه مقاومت کردند. ولی همه این مقاومت ها و تذکرات بی فایده بود و به فاصله کمی از انقلاب مشروطیت نظام استبدادی این بار در شکل شبه تجدد گرایانه باز تولید شد. استمرار نسبتا طولانی پهلوی ها در حکومت نشان می دهد که در انقلاب مشروطیت ریشه های استبداد خود کامگی بطور کامل از بین نرفت و این ریشه ها در قالب های فرهنگی،‌اجتماعی و ساختهای اجتماعی به حیات خود ادامه دادند. بنده یادم هست که رژیم شاه در آن سالها از یک عکس برای تبلیغات بسیار استفاده می کرد و آن عکس یک رعیتی بود که به زمین افتاده بود و کفشهای شاه را می بوسید. این عکس از نظر آنها نشان پیوند شاه و ملت بود و عاقلان البته در این عکس چیزهای دیگری می دیدند.

عواملی که باعث بازتولید رژیم های استبدادی در ایران می شد آیا با انقلاب اسلامی از بین رفته است؟

در سالهای اول انقلاب اسلامی اکثریت مردم قانع شده بودند که انقلاب همه ساختارهایی را که می توانست منجر به استبداد و دیکتاتوری شود از بین برده است و من هم یک نفر از این جمع بودم. ولی الان چنین اعتقادی ندارم. امروز هم عوامل و ریشه هایی را که منجر به دیکتاتوری می شود می توان شناسایی کرد و هم مقاومت در مقابل بازگشت به این دیکتاتوری را که باید گفت مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است. عدم سازگاری مردم با دروغ و تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد. همان طور که بسته شدن فضای مطبوعاتی و رسانه ای و پر شدن زندانها و کشتن بیرحمانه مردم در خیاباها که به صورت مسالمت آمیز احقاق حقوق خود را خواستارند نشان دهنده حضور ریشه های استبداد و دیکتاتوری باقیمانده از نظام شاهنشاهی است. مردم دنبال آزادی و عدالت هستند و متوجه اند که دستگیری ها و اعدام ها با اغراض سیاسی و در تعارض با قانون اساسی و قوانین رایج صورت می گیرد. آنها از رژیم شاهنشاهی نفرت دارند و در عین حال متوجه اند که با داد و ستدهای بی اهمیت و بدون رعایت مراتب قانونی ممکن است عده ای به کام مرگ فرستاده شوند. تا امام جمعه بی رحمی که همواره از تبعیض و خشونت و تقلب دفاع کرده به قوه قضاییه دستمریزاد بگوید. برای او مهم نیست که شایعات گسترده ای برا ی اعتراف گیری های غیر قانونی وجود دارد و برای او مهم نیست که این افراد ربطی به جریانات انتخابات ندارند . مهم برای او اعدام برای زهر چشم گرفتن است. او از قدرت تکوینی اثربخشی خون بیگناهان غافل است و نمی داند سیل خون شهیدان، رژیم شاه را از بین برد. مردم اعتقاد به استقلال و آزادی و جمهور اسلامی را از انقلاب دارند. همان طور که مقاومت دلیرانه ملت و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ناشی از همین تغییرات بنیادینی بود که انقلاب اسلامی در روحیه مردم پدید آورده بود. بیاد داشته باشیم که از جنگهای روس با ایران تا آخر دوران شاه در مراحل مختلف بخشهایی از خاک کشورمان در جنگها و بحران ها و بازی های سیاسی توسط همین شاهان از دست رفته بود و دفاع جانانه هشت ساله دفاع مقدس این مدار خطرناک و خار کننده را در هم شکست. اکنون هم در صفوف سبز مردم و مرعوب نشدن آنها و پایداریشان بر سر حقوق خودشان ادامه همان مقاومت دفاع مقدس و همان روحیه آزاد منشانه قوام آمده در سال ۵۷ را می بینیم. از سوی دیگر امروز وقتی دیده می شود که دروغ از سوی دولت و صدا و سیما و روزنامه های وابسته، سکه رایج است؛ وقتی ملت ما می بیند که عملا این نیروهای امنیتی و نظامی هستند که بر پرونده های قوه قضاییه حکم می رانند و در حقیقت این قوه قضاییه است که ضابط نیروهای امنیتی شده است، به این نتیجه می رسیم که ما در اول انقلاب زیاد خوش بین شده بودیم.

بنده امروز به شهادت رسیدن مردانی چون بهشتی و مطهری و دیگر شهدای انقلاب اسلامی را ناشی از ادامه ریشه ها ی استبداد شاهی می دانم که هنوز بطور کامل از کشور ما ریشه کن نشده بود. به همین دلیل بنده اعتقاد ندارم که انقلاب به اهداف خود رسیده است. بزرگداشت دهه فجر که هر ساله برگزار می شود در حقیقت برای هشیاری وبرای تمدید قوا جهت برخورد با باقیمانده ریشه های استبداد است. امروز مردم برای نیل به عدالت و آزادی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود در صحنه حضور دارند و باید بدانیم که ملت ما در این راه صدها هزار شهید داده است.

انقلاب اسلامی حاصل تلاش و از خود گذشتگی عظیم ملت ماست و کمی غفلت و عقب گرد ما را به استبدادی تاریکتر از قبل از انقلاب می برد چرا که استبداد به نام دین، بدترین نوع استبداد است و به عکس آگاهی و ایستادگی بر سر میراث اصلی و آرمانهای انقلاب اسلامی مطالبه جدی آزادی و عدالت ما را از گذشته ای سیاه به آینده ای روشن عبور می دهد و باقیمانده تفاله های خود کامگی را از بین می برد و زمینه را برای زیستن در فضای آزاد توأم با احترام به تنوع و تکثر و آزادی اندیشه ها و کرامت ذاتی انسان فراهم می سازد. بنده اعتقاد دارم، آن قرائت از اسلام که مردم را خس و خاشاک و بزغاله و گوساله می نامد و مردم را قسمت قسمت می کند تا عده ای بجان عده ای دیگر بیفتند، متاثر از فرهنگ شاهنشاهی است. سزاوار بود که قوه قضاییه بجای اعدام چند جوان و نوجوان، که شایعات جدی در مورد نحوه اعتراف گیری از آنها وجود دارد، به این ریشه ها توجه می کرد.

گر چه همانطور که اشاره کردم ما کاملا از قوه قضاییه قطع امید کرده ایم و قوه قضاییه ای که فرزند فرهیخته،‌ آزادیخواه و مومن شهید بهشتی و آزایخواهان دیگر امثال او را زیر عکس پدرش در راهروهای دادسراها می نشاند،‌ خیلی از اهداف تعریف شده انقلاب دور شده است.

امروز زندانها را پاکترین فرزندان ملت پر کرده اند؛ از دانشجویان و اساتید و دیگر اقشار. مطابق فرمول های مندرس شده ای به دنبال پرونده سازی برای آنها هستند با پرونده هایی مالی یا جنسی یا جاسوسی. در حالی که منحرفان واقعی و غارتگران بیت المال در بیرون از زندان ها مشغول جولان هستند. آنها به جای آنکه دنبال جاسوسان واقعی باشند انسان های شریف و مؤمن را به جاسوسی متهم می کنند. جا دارد در اینجا بنده از همه مشاوران پاک و فداکار و فرهیخته خود که همگی دستگیر شده اند و در محبس عدالت آقایان گرفتارند دفاع نمایم و شرمندگی خود را از اینکه کنار آنها نیستم ابراز کنم. این روز ها شبی نیست که بنده به امام و شهید بهشتی و دیگر شهیدان عزیز فکر نکنم و با آنها نجوا نکنم که شما چه می خواستید و امروز ما به کجا رسیده ایم. از مشاوران خود نام نبردم تا احترام خود را به همه زندانیان سیاسی ابراز کرده باشم. ایران نام و فداکاری همه این عزیزان را حفظ خواهد کرد.

آیا از ظهور و بروز روحیه استبدادی در رفتار مسؤلان می توانید مثال بیاورید؟

نفوذ این روحیه و باقی مانده آثار رژیم مستبد تاریخی را در همه جا در کنار روحیه برآمده از آگاهی و آزادگی می توان دید. ولی شاید برترین نمونه را در به هم خوردن روابط منطقی و قانونی ارکان نظام مشاهده می کنیم. الان به طور واضحی دیده می شود که زور مجلس در مواردی که جزء وظایف آن است به دولت نمی رسد. این فقط گفته مخالفان دولت نیست. اصول گرایان منصف و آگاه از این مسئله می نالند. عدم پاسخ گویی در موارد اعلام شده دیوان محاسبات عمومی، روشن نبودن نحوه فروش نفت و شیوه های هزینه کردن آن، بی اعتنایی به برنامه چهارم و ویران کردن دستگاه برنامه ریزی برای فرار از حساب و کتاب و الخ موارد بسیار روشنی از برگشت ما حتی به ماقبل پهلوی ها است. جای دوری نرویم. چند روز پیش بعضی از رسانه ها نقل کردند که وزیری در اعتراض به سوال خبرنگاران در مورد حقوق معلمان گفته است به کسی ربط ندارد که معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا کم می گیرند. شما شبیه این گفته ها را از مسئولان دیگر و همچنین از نیروهای امنیتی می توانید بشنوید.

همچنین در حالی که در مجلس به دلیل جنایات بی سابقه در کهریزک گزارش داده شده است. یکی از مسئولین می گوید مسئله کهریزک بی خود بزرگ شده است. نمونه بارز دیگر این روزها نحوه ارتباط قوه قضاییه با باصطلاح ضابطین خودش است. باید دید قاضی ها فرمان می دهند و تصمیمی می گیرند یا نیروهای انتظامی و امنیتی؟ قوه قضاییه ای که در قانون اساسی به صورتی قوی بر استقلال آن تأکید شده است امروز باید دید که اختیاراتش تا چه حد است؟ تا چه مقدار شأن و منزلت آن مراعات می شود؟ به نظر من یکی از مظاهر بارز ادامه روحیه استبدادی را در مظلوم واقع شدن قوه قضاییه و مجلس می توان مشاهده کرد. آیا امروز قوه قضاییه و قوه مقننه می توانند از همه اختیاراتی که قانون اساسی برای آنها تعیین کرده است، استفاده کنند. مشابهتی که انتخابات ها هم با انتخابات آن دوره پیدا می کند یکی دیگر از این نشانه ها است. شما شیوه رای گیری مجالس اول انقلاب را با الان مقایسه کنید تا ببینید ما به جلو حرکت کرده ایم یا به گذشته؟

از مطالبات همیشگی جامعه که در شعارهای تشکل های سیاسی بازتاب داشته است عدالت اجتماعی، بویژه عدالت اقتصادی بوده است. گاهی دیده شده است که آزادی و عدالت در مقابل هم قرار داده شده اند. میتوان گرایش خاصی را در جنبش سبز تشخیص داد….

مردم در مشروطیت عدالت می خواستند و از دل عدالت، خواست آزادی هم متولد شد تا آنجا که تاریخ اندیشه بشری نشان می دهد خواست عدالت همیشه مطرح بوده است حتی بعضی از حکما و اندیشمندان عدالت را جمع همه فضیلت ها و یا مادر همه فضیلت های دیگر دانسته اند. من گمان نمی کنم که ما مجبور باشیم میان عدالت و آزادی یکی از آنها را انتخاب کنیم. بطور عینی و ملموس شما توجه کنید که خط فقر هشتصد و پنجاه هزار تومانی و وجود توأمان تورم و بیکاری، دارند درخواست آزادی را محدود می کنند.

درست در همین نقطه است که طمع سیطره و مهار خواستهای آزادی خواهانه مردم بروز و ظهور پیدا می کند. در کوچکتر شدن سفره مردم است که توزیع سیب زمینی و اقتصاد صدقه ای برای جلب آرا و خواسته های مردم مورد توجه قرار می گیرد. بررسی وضعیت موجود کشور نشان می دهد که امروز گره خوردن خواست برای عدالت بویژه عدالت اقتصادی با خواست برای آزادی سیاسی یک ضرورت است.

در سالهای قبل از انقلاب، دفاع نیروهای انقلابی و جامعه دانشگاهی از اقشار ضعیف یک اصل بود و متصف بودن به همنشینی باکارگران و حقوق بگیران و اقشار مستضعف یک افتخار بحساب می آمد. به نظر بنده از نکاتی که همه ما باید به ان توجه کنیم حمایت از منافع اقشار زحمت کش است، البته نه برای آنکه از این اقشار به صورت ابزاری استفاده شود بلکه با این قصد که سرنوشت جنبش با سرنوشت همه آحاد ملت بویژه دو قشری که تولید اقتصادی و تولید علمی دارند یعنی کارگران و معلمان ودانشگاهیان گره بخورد. بنده به دلیل آنکه مشکلات حاد سیاسی باعث شده است مشکلات اقشار پایین دست جامعه و حقوق آنان کمتر مورد توجه قرار گیرد، ناراحت هستم. وقتی معیشت مردم سامان پیدا می کند، هم ریشه های آزادی در جامعه عمیق تر می شود و هم وحدت و رشد و شکوفایی مردم بیشتر می شود.

امروز کسانی که مسئول شور بختی مردم و عقب ماندگی ملی ما هستند و کسانی که مسئول تورم و بیکاری و ویرانی اقتصاد کشور هستند، مسئول تعطیلی پروژه های بزرگ و عقب ماندگی ما از رقیبان در منطقه هستند، با تزریق مسکّن ها و سیاست های بی سر و ته ولی عوام فریبانه سعی می کننداز این وضعیت استفاده کنند. کافی است ببینید باسهام عدالت و حقوق بازنشستگان و شیوه غلط اجرای اصل ۴۴ چه بلایی به سر مملکت آورده اند. سرنوشت برنامه چهارم و بودجه سال آینده مایه نگرانی جدی است.

مخصوصا با ندانم کاری هایی که منجر به افزایش خطر تحریم ها شده است. به هر حال باید گفت که اقشار مستضعف جامعه که دل در ارزش های اسلامی دارند بالقوه خواستار تحقق اهدافی هستند که جنبش سبز نیز بدنبال آن است. کسانی که خواستار اجماع ملی برای تغییراند باید بیشتر با اقشار تهی دست گره بخورند و از منافع آنها دفاع بکنند گذشته از آن، امروز به دلیل سرنوشت ساز بودن تصمیمات و سیاست های اقتصادی همه باید به اخبار و تحلیل های اقتصادی حساسیت نشان بدهند. این روزها حجم اخبار اقتصادی و اجتماعی درمقایسه با اخبار سیاسی بسیار اندک است و در این زمینه اطلاع رسانی کمی صورت می گیرد.

عده ای عبور از قانون اساسی را حلال مشکلات کشور می بینند. آیا به نظر شما این راه حل واقعی مسائل ماست؟

انشاالله همه ما برای اصلاح به میدان آمده ایم، نه برای انتقام گیری و یا کسب قدرت و یا ویران گری. راه حل های گذر از قانون اساسی دارای اشکالات فراوان و جدی است. اولین آنها عدم توانایی صاحبان چنین خواسته ای برای جلب نظر اکثریت ملت ماست. بدون جلب نظر این اکثریت و حتی باید بگویم، بدون ایجاد یک اجماع نباید منتظر یک تحول اساسی و معنا دار باشیم. برای همین بعضی از شعارهای معطوف به عبور از قانون اساسی موردسوء ظن مردم متدین ونهادهای سنتی است و متاسفانه باید گفت، گاهی شعارهای افراطی در این زمینه بیشتر از افراط کاری های اقتدارگرایان به جنبش آسیب می رسانند. اینکه شما مخالف خرافه گرایی و تحجر هستید یک خواست خوب و اساسی است.

ولی اینکه وسط معرکه بحث هایی به میان کشیده شود که با اعتقادات و دین و ایمان مردم ناسازگاری دارد، مشکوک است. دلیل بعدی برای ابتر بودن عبور از قانون اساسی آن است که با این راه حل، ما به پرتاب در تاریکی دعوت می شویم. اگر ما این ریسمان اتصال را که حاصل زحمات و تلاش های نسلهای گذشته ماست از دست بدهیم به قطعات ریز ریز بی خاصیت تبدیل خواهیم شد. طبیعی است که دنبال آن رویگردانی عامه مردم از این آشفتگی و حرکت در تاریکی را شاهد باشیم. کسانی که اهداف مبتنی برعبور از قانون اساسی را دنبال می کنند ممکن است امروز بلندگوهای بزرگی را در اختیار داشته باشند ولی در بطن جامعه اهداف آنها با سوء‌ظن جدی روبرو است. مخصوصا که در کنار منادیان عبور از قانون اساسی خواسته و نخواسته آنها بعضی از چهره های منفور شاهی حضور دارند که به صورت فرصت طلبانه ای کینه خود را به مردم و انقلاب به نمایش می گذارند. کسانی که تئوریسین های شاهی را در برنامه های خود علم می کنند ظاهرا یادشان رفته است که مردم حافظه بسیار خوبی دارند. بهرحال هر کس به اندازه وزن اجتماعی خود میتواند انتظار مقبولیت را داشته باشد و نه بیشتر.

شعارهایی امروز مفید است که یا بصورت مشخص به تبیین اهداف جنبش کمک کند و یا همدلی عامه مردم را در کنار نخبگان و طبقات میانه جلب کند.همه باید بدانند که ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامی را اکثریت قاطع مردم ما متعلق به صدها هزار شهید می دانند و تاریخ و منش ملت ما با زنجیره ای از این شهدا در شهر و روستا به دیروز انقلاب متصل اند.

هفت ماه برنامه کانال های کشورهای دیگر که متأسفانه به دلیل بستن فضای رسانه ای کشور و انحراف صدا و سیما اهمیت پیدا کرده اند، اثراتی داشته اند. ولی این اثرات ضعیف تر از آن هستند که مردم از منافع ملی خود و خواسته های دینی و تاریخی شان دست بردارن، همچنانکه نباید همچون حربه ای برای اتهام و سرکوب واقعیت های جامعه مورد بهره برداری قرار گیرند. به نظر من تلاش برای سوق دادن مردم بسوی شعارهای محدود و از پیش تعیین شده ،اهانت به مردم است و باید شعارها از بطن حرکت های مردمی و بصورت خود جوش و غیر آمرانه بجوشد. همانطور که در سال ۵۷ شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به صورت طبیعی از دل مردم جوشید.

آیا صرف تکیه بر قانون اساسی راه را برای آینده نمی بندد؟

بنده جایی گفته ام که قانون اساسی وحی منزل نیست و همانطور که سال ۶۸ یکبار تغییر پیدا کرد می توان با توجه به نیازهای فکری مردم و مطالبات مردم و تجربیات ملی گام های مهمی در جهت کارآمدسازی بیشتر آن برداشت. منتهی باید بداینم که صرف داشتن یک قانون خوب مسئله را حل نمی کند. ما باید به طرف سازو کارهایی حرکت کنیم که امکان نقض و تخطی از قانون هزینه های گزافی برای نقض کنندگان آن در هر سطح و مرتبتی داشته باشد.

به نظر بنده جمهوری اسلامی منهای قانون اساسی بی معنا است، و ما علاوه بر مراقبت جهت عدم نقض قانون اساسی،‌اجرا نشدن و یا کمتر توجه کردن به بخشهایی از قانون اساسی را هم باید نوعی نقض قانون اساسی بحساب بیاوریم. برای همین، خواست اجرای بدون تنازل قانون اساسی یک خواست راهبردی است از طرف دیگر هم به همین دلیل باید به کسانی که علاقه مند به بقای جمهوری اسلامی هستند بگوییم اگر بخشهای قابل ملاحظه ای از قانون اساسی بویژه فصل سوم آن مورد بی اعتنایی قرار گیرد بطور قهری بدیل های دیگری برای نظام ظهور خواهد کرد. همه باید بدانیم، عدم رعایت حقوق اساسی مردم که در قانون اساسی آمده است و هم چنین به رسمیت نشناختن حاکمیت مردم بر سرنوشت خود به ابطال این میثاق ارزشمند ملی خواهد انجامید. به طور مثال آن کسانی که جاسوسی و تجسس را در جامعه تبدیل به یک رویه عادی کرده اند، خواسته و ناخواسته تیشه به ریشه نظام می زنند. آن کسانی که رسانه ها را محدود کرده اند و صدا و سیما را در انحصار خواسته های خود قرار داده اند، به سستی پایه های جمهوری اسلامی کمک می کنند.

در بیانیه شماره ۱۷ اشاره به نهرهایی داشتم که اگر وارد رودخانه گل آلود و طغیانی بشوند می توانند جریان آنرا بتدریج آرام و روشن گردانند. یکی از آن نهرهای روشن می تواند این باشد که رسما اعلام شود که قرار است همه به قانون اساسی برگردیم.

به عنوان سوال آخر در مورد راهپیمایی ها و تجمعات نظرتان را بیان بفرمایید

راهپیمایی و تجمعات مسالمت آمیز، حق مردم است، زنان و مردان و جوانان و میانسالان و سالخوردگان به نظر من مردم در اصل هیچ کینه ای نسبت به نیروهای انتظامی و بسیج ندارند چرا که آنها را نیز از خود می دانند. درگیری موقعی پیش می آید که این نیروها در مقابل حرکت آرام مردم قرار می گیرند از هزاران عکس و فیلم های کوتاه مردمی که درعاشورا و یا روزها ی دیگر گرفته شده می توان فیلم مستندی ساخت تا معلوم شود که درگیری ها و فضای تند دنبال آن چگونه ایجاد شده است. به هر حال انچه توصیه بنده به نیروهای انتظامی و بسیج است، مهربانی و ملاطفت با مردم است و توصیه من به طرفداران جنبش سبز آن است که تمایز خود را با بقیه مردم، چه کم و چه زیاد ،کم کنند. این نهضت از میان مردم برآمده و متعلق به مردم است. همه به شدت باید مراقب اعتقادات، مقدسات و عرف و هنجارهای جامعه باشند. اما هدف نهایی خودمان را درهیچ مرحله ای نباید از یاد ببریم و آن ساختن ایرانی پیشرفته و مستقل و آزاد و متحد است. این هدف تنها با همکاری همه زنان و مردان و همه اقشار ملت و همه اندیشه ها و سلیقه ها امکان پذیر است. جا دارد بگویم، وقتی می گوییم ایران باید همه ایرانیان داخل و خارج علاقمند به اعتلای این سرزمین و فرهنگ دیرینه و باورهای دینی، آسمانی و رحمانی آن را در نظر بیاوریم و انشاالله حرکت سبز در هیچ مرحله ای دست از روش های مسالمت آمیز و اخلاقی خود در مبارزه برای احقاق حق ملت دست برنخواهد داشت. این حرکت از انتخاب رنگ سبز رنگ اهل بیت پیامبر به عنوان اسلام رحمانی و دوستی و محبت و وحدت همیشه استفاده کرده است. جنبش سبز به کرامت ذاتی انسانی و حق تنوع عقاید و اندیشه و آزادی بیان احترام می گذارد و از همه جنبش هایی که اهداف آنها بهروزی و رشد ملت و تضمین حقوق شهروندی و آزادی های اساسی ملت ما و نیز عدالت اجتماعی است استقبال می کند و آنها را از خود جدا نمی داند.

آیا شما نماینده و سخن گویی در خارج دارید؟

در جنبش سبز هر شهروند یک رسانه است و راه سبز هیچ نماینده و سخن گویی در خارج ندارد. یکی از زیبایی های فضای سبز آن است که همه حرفهای خود را می زنند و این حرکت در یک فضای تعامل گسترش می یابد. بنده هم به عنوان یک همراه نظرات و پیشنهادات خودم را در این فضا مطرح می کنم.

گاهی در سایتها و فیس بوک و نظایر آن از شما نقل قولهایی می شود. تا چه اندازه این مطالب مورد تأیید شماست؟

مطالب بنده با امضاء و در سایتهای محدودی منعکس می شود و من وبلاگ شخصی و امثال آن ندارم. نقل قولهایی که اشاره کردید از جمله عوارض اجتناب ناپذیر فضای مجازی است و ارتباطی با من ندارد.



  1. احمدی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۰۷ ق.ظ

     با این بیانیه موسوی شجاعت دانایی و دلسوزی خود را نشان داد الان وظیفه ماست که با حضور در ۲۲ بهمن دین خود را ادا کنیم
  2. mehdi
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۲۴ ق.ظ

     mamnoon……. ..ali va kafi bood
  3. علیرضا
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۲۸ ق.ظ

     درود به میرحسین ! زمانی که دید جان مردم در خطر است سکوت خود را شکست ! درود به تمامی برادران ملت … به امید مردم سالاری
  4. امیر
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۳۴ ق.ظ

     جناب موسوی که می گویید همه حق حرف زدن دارند لطف کنید به حرف مخالفانتان هم گوش کنید. شما که به مردم کمتر برخوردار اهانت می کنید چه جوری ادعای طرفداری از مردم را دارید. لطفا حرف همه را بشنوید.
  5. debug
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۳۶ ق.ظ

     میرحسین عزیز،
     از اینکه با هیبت عالیترین مشاور جنبش راه سبز امید خود را به همه معرفی می کنید متشکرم و برایتان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.
  6. rz
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۳۷ ق.ظ

     اصل مطلب این است:

     " بنده امروز به شهادت رسیدن مردانی چون بهشتی و مطهری و دیگر شهدای انقلاب اسلامی را ناشی از ادامه ریشه ها ی استبداد شاهی می دانم که هنوز بطور کامل از کشور ما ریشه کن نشده بود."

     به امید رسیدن به آزادی
  7. R
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۳۸ ق.ظ

     چطور اگر شاه ادم کشت و مردم فقیر بودند نشانه لزوم نابودی شاه وحکومت شاهنشاهی بود.
     …
  8. عباس علوی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۳۹ ق.ظ

     درود بر میر حسین عزیز که مثل همیشه با متانت و بزرگواری سخن می گوید . جنبش راه سبز به داشتن چنین رهبری بر خود می بالد
  9. siyamak
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۴۰ ق.ظ

     marg barrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dictator
 10. Babak
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۴۱ ق.ظ

     Piroozi Nazdik AST…-
 11. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۴۲ ق.ظ

     من به عنوان یک ایرانی معتقدم بایستی بصورت مسالمت امیز و منطقی مسائل را حل نمود.آری امروز عزیز ترین فرزندان ایران در زندان ها می باشند.نباید فکر کنیم آنچه را که ما فکر می کنیم صحیح است و باید به افکار و عقاید دیگران احترام گذاشت.آزادی بیان و عقیده و آزادی های مدنی رکن اصلی هر جامعه فرهیخته و سبز می باشد.باید از مرده بادها دست برداریم و فریاد زندگی و شادی و نشاط را سر دهیم.باید ایرانی آباد و آزاد و متحد را تحویل نسل آینده بدهیم و به فرزندانمان نیز این حق را بدهیم که خود سرنوشت خود را رقم بزنند نه آنکه آنچه را که برایشان ساخته ایم لزوما" بپذیرند.ببینید خدای متعال شاهد است آنچه را که ما سبزها می خواهیم چقدر ساده و عقلانی است ما باید در کنار همدیگر و با رعایت حقوق کامل همه افرادی که ما را قبول ندارند برای نیل به آرمان های خود بکوشیم و هیچ گاه دست از مبارزه برنداریم .بنده خودم بعنوان شخصی که شاید بخاطر جوانی و عدم بلوغ سیاسی و ایدئولوژیکی با بسیاری از ایده های آقای مهندس موسوی مخالف باشم ولی راه و منش او را قبول دارم و بسیار برای ایشان در انتخابات اخیر و بعد از آن خون دل خوردم ولی افق و دید یکسانی که وجود دارد را می ستایم و فریاد میزنم خدایا به همه ما ایرانی ها با هر نژاد و مذهب و عقیده در این راه خطیر یاری برسان .
 12. عباس علوی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۴۳ ق.ظ

     حالا کسانی که خواص را به بی بصیرتی متهم می کنند چه پاسخی دارند . آنهایی که به میر سبز ایران لقب سران فتنه می دهند چه جوابی در پیشگاه حق تعالی دارند چگونه می خواهند در روز حساب پاسخگو باشند
 13. ایرانی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۴۵ ق.ظ

     میرحسین موسوی: "در سالهای اول انقلاب اسلامی اکثریت مردم قانع شده بودند که انقلاب همه ساختارهایی را که می توانست منجر به استبداد و دیکتاتوری شود از بین برده است و من هم یک نفر از این جمع بودم. ولی الان چنین اعتقادی ندارم."

     جمله بالا جواب بسیار کسانی است که اصلاح طلبان فعلی را به خاطر عملکرد آنموقعشان نقد و در بعضی موارد طرد می کنند.
     این جمله اوج شجاعت میرحسین عزیز را نشان می دهد چه در نقد گذشته و چه در شرایطی که در حال حاضر در آن هست، بدون آنکه بخواهم بت سازی کنم می گویم که چیزی بیشتر از این ازرهبر جنبش انتظار ندارم، رهبری که در درون حاکمیت و با تمام فشارها و تهمتها و حملاتی که از دو سو بر او وارد است و رسانه فراگیری برای بیان شفاف نظرات خود ندارد هوشمندانه تر از این نمی تواند صحبت کند.
     خدا را شکر جنبش سبز رهبرانی مدرن دارد که افتخارشان همراهی با مردم است و چه زیبا و پدرانه جنبش را تشویق، سفارش و نصیحت می کنند و خود نیز گوش به نصیحتهاو تشویقها و سفارشهای جنبش سپرده اند و این است آزادی که مدتها از ما دریغ شده بود.
     یا حسین میرحسین.
 14. Reza
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۵۴ ق.ظ

     قامت یاران از تبر داران اگر شکسته….جنگل جاری رو به بیداری جوانه بسته
 15. عادل
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۵۵ ق.ظ

     زنده باشی مهندس! امید ما به استقامت و البته دیپلماسی شماست.
     سایت کلمه بهتره جملات کلیدی رو هایلایت کنه لطفا.
 16. علیرضا
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۵۷ ق.ظ

     درود بر موسوی بزرگ.
 17. سهند
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۵۷ ق.ظ

     به شرفمون قسم چنین مرد با شرفی را تنها نمی گذاریم.مهندس موسوی ما به این حس شما که نمی خواهید قیم ملت باشید و در عین حال برای ملت فداکاری میکنید بیشتر از هرکسی در طول تاریخ ایران عزیز احترام قائلیم.
     یاشاسین بیزیم ایکینجی ستارخانمیز
 18. خط سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۵۸ ق.ظ

     ممنون و سپاسگذار از رئیس جمهور محبوبم میر حسین موسوی، به خاطر این مصاحبه ی عالی و روشنگرانه و به خاطر حس مسئولیتی که احساس می کنند و به خاطر شجاعت و پایمردی و بی باکی و حق جویی شان.
     در این مصاحبه به خصوص قسمتی که فرمودید، مردم نباید خود را از هم متمایز کنند و باید با هم متحد و در کنارهم باشند، بسیار به جا و درست بود…
     همانطور که میرحسین عزیز فرمودند « شعارهایی امروز مفید است که یا بصورت مشخص به تبیین اهداف جنبش کمک کند و یا همدلی عامه مردم را در کنار نخبگان و طبقات میانه جلب کند»
     درود بر مرد سبز خدا میر حسین دلاور و قهرمان و دوست داشتنی
     دوستت داریم و۲۲ بهمن، همدل و یک صدا با همه ی مردم ایران، حضوری سبز خواهیم داشت و آرمانهای انقلاب اسلامی و امام را زنده خواهیم کرد.

     آزادی انتخاب، حق مسلم ماست
     آزادی اندیشه، حق مسلم ماست
     آزادی رسانه، حق مسلم ماست
 19. کاوه
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۱ ق.ظ

     دارا جهان ندارد، سارا زبان ندارد
     بابا ستاره ای در هفت آسمان ندارد
     کارون ز چشمه خشکید، البرز لب فرو بست
     حتا دل دماوند، آتش فشان ندارد
     دیو سیاه دربند، آسان رهید و بگریخت
     رستم در این هیاهو، گرز گران ندارد
     روز وداع خورشید، زاینده رود خشکید
     زیرا دل سپاهان، نقش جهان ندارد
     بر نام پارس دریا، نامی دگر نهادند
     گویی که آرش ما، تیر و کمان ندارد
     دریای مازنی ها، بر کام دیگران شد
     نادر! ز خاک برخیز، میهن جوان ندارد
     دارا ! کجای کاری، دزدان سرزمینت
     بر بیستون نویسند، دارا جهان ندارد
     آییم به دادخواهی، فریادمان بلند است
     اما چه سود، اینجا نوشیروان ندارد
     سرخ و سپید و سبز است این بیرق کیانی
     اما صد آه و افسوس، شیر ژیان ندارد
     کوآن حکیم توسی، شهنامه ای سراید
     شاید که شاعر ما دیگر بیان ندارد
     هرگز نخواب کوروش، ای مهرآریایی
     بی نام تو، وطن نیز نام و نشان ندارد
 20. غریبه سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۵ ق.ظ

     زنده باد میر سبز ما…
 21. amir
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۷ ق.ظ

     دوباره لیدر جلبکها سبز حرف زد .
     ولی داره آدم میشه.
     مبارکهههههههه.

     امید وارم پاک نکنید اگه ادعای آزادی بیان دارید
 22. asal
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۰ ق.ظ

     بسیار عالی بود.به نظر من آقای موسوی دارند به سمت جامع گرایی خوبی پیش میرند و این نوع رفتار از مصاحبه خانم رهنورد هم درک میشود. مخصوصا قسمت هایی از مصاحبه ایشون در مورد شعارها که توصیه ها و گوشزد هایی به سبز ها در مورد نوع شعارها میکنند ولی در انتهایش میگویند که "تلاش برای سوق دادن مردم بسوی شعارهای محدود و از پیش تعیین شده ،اهانت به مردم است و باید شعارها از بطن حرکت های مردمی و بصورت خود جوش و غیر آمرانه بجوشد " . این نهایت ایمان و احترام ایشون به شعور مردم رو نشون میدهد و آقای موسوی شعارهای "اکثریت" مردم رو مهم میدانند نه شعارهای آمرانه را. درود بر این مرد آزادیخواه .جنبش سبز جنبشی مسالمت آمیز است ولی حرف خود را نیز میزند.
 23. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۶ ق.ظ

     هرشب ستاره ای به زمین میکشند و باز……..این آسمان غم زده غرق ستاره هاست//////////// هرچند ندا -سهراب-اشکان و تعداد زیادی از یارانمان را در این ۸ ماه آشنایی از دست داده ایم.هر چند دستانمان خالیست.هرچند گوش شنوایی برای مستبدین نیست اما استوار با دستانی گره کرده و با عزمی راسخ از خون جوانان وطن در ۲۲ بهمن دفاع خواهیم کرد.تازه این زمستان است ولی بترس از بهارمان که در راه است. این لشگر حسینه ….یاور میر حسینه!!!! آذربایجان اویاخدی….اوز اوغلونا دایاخدی
 24. حسن
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۷ ق.ظ

     درود بر شیر حسین
 25. سبز حسینی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۷ ق.ظ

     درود… با هر خبری و با هر سخنی از میر حسین عزیز نور امید بر دلهامون میتابه و شوق توانستن همه وجودمون رو در بر میگیره

     میر عزیز و نازنینم دوستت دارم و همراهت هستم و خواهم بود…

     یا حسین… میرحسین
 26. sina
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۱ ق.ظ

     احسنت به میر حسین عزیز ، ما ایرانی و حکومتی می خواهیم که به معنای واقعی مستقل ،آزاد و اسلامی باشد..نه اینکه باج ده به روس
     و در خفقان و فقط اسم اسلامی داشته باشد.
 27. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۲ ق.ظ

     درود بر فرزند پاک انقلاب او که از درد می گوید و بر جان می نشیند از استبداد می نالد و بر دیکتاتور می تازد به خدا احساس خفگی میکنیم گوشی هست آیا؟
 28. Alireza
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۳ ق.ظ

     دورووووووووووووووووود
 29. ziba
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۴ ق.ظ

     man soali ke az aghaye Dr daram ineke
     ba vujude inke dar tamame nahad hayi ke be noyi mitoonan be mardom komak konan , ghanoon gorizi vujud dare
     pas che jooori aghaye dr migan ma ba estefade az ghanoone asasi mitoonim be khastehamoon beresim
 30. هومن
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۴ ق.ظ

     درود بر موسوی و جنبش سبز ایران…مطالب بسیار جالبی بود..ولی متاسفانه از سوی افراطیون دو طرف مورد حمله قرار خواهد گرفت..
 31. mohsen
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۵ ق.ظ

     baba jan
     lotfan film in mosahebaro bezarid roy e saiteton.
     bavar konid neshon dadan e mosavi va shenidan e in nokat az zabane khodesh tasir faravan dar rohie ha khahad dasht.
     az ma goftan
     dar zemn kheyli mamnon az zahamat e shoma.
 32. حسین
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۹ ق.ظ

     بیاد داشته باشید که اینکه تابحال آقایان موسوی و کروبی دستگیر نشدند و اعدامها در سطح وسیع انجام نشده بخاطر ترس از واکنش قهرآمیز مردم هست و اگر اینها مطمئن بشند که مردم در هر صورت دست به خشونت نمیزنند بلافاصله اینکارها را انجام خواهند داد. بنابراین دعوت مردم به عدم خشونت تحت هر شرایطی اگر از طرف مردم اجابت بشه شرایطی پیش میاد که اقتدارگرایان هر لحظه انتظارش رو میکشند.
 33. No Name
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۰ ق.ظ

     ما بیشماریم !
 34. میلاد
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۰ ق.ظ

     بسیار عالی، ممنون
 35. جان بر کفان جنوب شهر
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۱ ق.ظ

     خدا را شاکریم برای این که بزرگوارهای همچون میر عزیزمان در میان ایران زمین هستند، که روشنایی راه حق را از تاریکی دل استبداد را برای ما نماییان کنند

     از طرف ۲۰۰۰ جوان جان برکف عبدل آباد و نعمت آباد
 36. wef
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۱ ق.ظ

     مرگ بر موسوی
 37. اصفهان سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۲ ق.ظ

     ما همه سرباز تو ایم موسوی گوش به فرمان تو ایم موسوی
 38. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۳ ق.ظ

     میر حسین این هم آخرین میخ به تابوت خودت
 39. ایرانی سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۴ ق.ظ

     نمی دانم چگونه سپاسگذار بزرگانی چون موسوی و خاتمی و کروبی و نیز همراهان گمنام سبز باشم ، بزرگانی که اینچنین خیرخواهانه و شجاعانه ملت را از حقوق خود و حاکمان را به وظایف خویش آگاه می گردانند. بزرگانی که تازیانه ها را از هر دو سو و خصوصا اقتدار طلبان حاکم تحمل می کنند ولی از نقدهای خیرخواهانه خود دست برنمی دارند.
     از شرایط موجود خشنود نیستم، زندگی بسیار سخت است ولی خدا را شاکرم که با چنین بزرگانی در احقاق حقوق خود همراهم و مردم سبز ایران هنوز قدر این بزرگان را می دانند.

     یا حسین میرحسین، وعده دیدار در ۲۲ بهمن سبز.
     تقدیر برای ما بهمن را سبزترین ماه سال قرار داده.
 40. پیمان
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۴ ق.ظ

     درود بر میر حسین عزیز
     رئیس جمهوری که همیشه باعث دلگرمی ماست
 41. حمید
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۵ ق.ظ

     این قسمت از سخنان میر حسین اشک را در چشمانم جاری کرد .

     " ما کاملا از قوه قضاییه قطع امید کرده ایم و قوه قضاییه ای که فرزند فرهیخته،‌ آزادیخواه و مومن شهید بهشتی و آزایخواهان دیگر امثال او را زیر عکس پدرش در راهروهای دادسراها می نشاند،‌ خیلی از اهداف تعریف شده انقلاب دور شده است. "

     هرچند شهید بهشتی را هرگز ندیدم و سنم به او قطع نمیدهد ولی مظلومیت او و فرزندش را با تمام وجود احساس میکنم . . .
 42. محمد
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۸ ق.ظ

     ۲۲ بهمن روز شکست اهریمن روز آزادی ما روز از خود گذشتن بر پا خیز، از جا کن، بنای کاخ دشمن

     همراه شو ای عزیز

     درود بر تک تک شهروندان ومشاوران و رسانه های سبز
 43. ایرانی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۹ ق.ظ

     عالی بود
     واقعن لذت بردم
     مرسی از میر حسین موسوی
     ۲۲ بهمن با حضور پرشور خود فهم و شعور بالای جنبش را به جهانیان نشان خواهیم داد.

     با تکشر
 44. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۴۰ ق.ظ

     ya hossein, mirhossein
 45. رهگذر
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۴۵ ق.ظ

     اگر امکان پذیر است، فیلم مصاحبه را منتشر کنید. هم در یوتیوب و هم در جاهای دیگر مثل ۴shared.com/
     با تشکر و با آرزوی سربلندی ملت ایران
 46. امیر سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۴۵ ق.ظ

     درود بر میر حسین موسوی
     یا حسین میرحسین
 47. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۴۷ ق.ظ

     قانون اساسی وحی منزل نیست درود بر تو
 48. Nematollah
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۱ ق.ظ

     Kheyli mardi ke be khatere ma mardomi ke hame tama badbakhtemoon kardeh, jooneto gerefty kafe dastet…
 49. nima
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۱ ق.ظ

     درود بر میر حسین! ما همه همراهت هستیم ۲۲ بهمن!
 50. پاشایی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۲ ق.ظ

     دست حق به همراهت موسوی تاابد با تو ومنش حسین گونه ات هستیم .یاری حق در ۲۲بهمن
 51. آرش
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۲ ق.ظ

     من چند سوال از آقای موسوی دارم…. چه تحولی در شما ایجاد شده که ناگهان به فکر مردم افتادید و می خواهید با حفظ نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن آزادی را به مردم بازگردانید
     آیا اصولا با حفظ نظام و قانون اساسی می شود از آزادی حرف زد.
 52. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۳ ق.ظ

     این قاتل باید اعدام شود
 53. Nazli
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۳ ق.ظ

     جنبش راه سبز به داشتن چنین رهبری بر خود می بالد.به امید رسیدن به آزادی…
 54. Hamed
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۹ ق.ظ

     همه با هم یا حسین میرحسین
 55. homan
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۰۳ ب.ظ

     mataleb besiar jaleby bood beh omid hozor har che bishtar dar 22 bahman
 56. ایران آزاد
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۰۸ ب.ظ

     میر حسین عزیزتا تحقق اهداف والای جنبش سبز در کنار تو و آرمان های سبزت خواهیم ماند. به امید آن روز که مردم ما در صلح و آرامش زندگی مسالمت آمیزی را در کنار یکدیگر داشته باشند. شما هم اکنون وظیفه خطیری دارید و آن جلوگیری از به خشونت کشیده شدن جنبش سبز است. به امید آزادی!
 57. یا حسین، میرحسین
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۰۹ ب.ظ

     بسیار عالی بود. همه ما پیوران خط امام هستیم و بر اجرای بدون تنازل قانون اساسی در همه ابعادش تاکید داریم و می دانیم که حرکات و شعارهای خود را می بایست در این چارچوب قاعده مند نمائیم تا بهانه ای بدست افراد نادان که بدنیال بهانه ای برای سرکوب و بستن فضا می باشند فراهم نکنیم.
 58. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۱ ب.ظ

     زنده باشی ای عزیز امام و عزیز امت امام خمینی
 59. negar
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۲ ب.ظ

     مصاحبه خوبی بود.روحیه آقای موسوی یک روحیه ضد دیکتاتوری است.یک روحیه آزاد اندیش است.ما به دنبال نفی استبداد هستیم .در جایی از قول مهندس بازرگان رئیس دولت موقت همین انقلاب خواندم:

     "همیشه و همه جای دنیا استبداد از روزی شروع شده است که یک شاه، یک خاندان، یک طبقه و حتی یک مکتب خواسته است ولو با حسن نیت و به قصد خدمت، خود را یگانه مالک، یگانه مسئول و یگانه مامور بر سایرین تصور کند وخود را بر جامعه تحمیل نموده، وقعی به رضایت و رای مردم ننهد "

     درود بر میر حسین عزیز.به امید پیروزی
 60. آرش
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۲ ب.ظ

     ای خدای بخشنده و مهربان ، ای خدای قادر و متعال
     به قلب ما نور هدایت و به جسم ما قدرت عطا بفرما تا بتوانیم در مسیری که براه افتادیم استوار بمانیم و ریشه ظلم و جهل را بخشکانیم و آن رویای شیرین آزادی و آزادگی را ،آن حق و نعمت روح نواز و قدسی را که شما برای همه انسانها قرار دادی، به دست آوریم…
     و برادرانی را که در هر لوایی،چه سپاهی و بسیجی و پلیس گاردی و چه دولتی و مجلسی و سفیر و دیپلمات و… که میثاق خود را با خدایشان و مردمشان فراموش کرده اند و به روی مردم عزیزمان شمشیر و سلاح دست گرفته اند، قبل از آنکه در گمراهیشان غرق بشوند و به عذاب دنیوی و اخروی گرفتار آیند، به راه راست هدایتشان بفرما.الهی آمین.
     آری ، ای خدای بخشنده و مهربان ، ای خدای قادر و متعال، یقین دارم از آن دم که به تو توکل کردیم، پیروزیم…و اندکی صبر، سحر نزدیک است.
 61. یک سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۳ ب.ظ

     واقعاً عالی بود… پیش بسوی ۲۲ بهمن سبز سبز سبز…

     یا حسین… میر حسین
 62. آزادی حق مسلم ماست
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۴ ب.ظ

     بسیار عالی بود.احسنت به میر حسین عزیز ،

     ۲۲ بهمن حضوری سبز خواهیم داشت
 63. پیمان
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۵ ب.ظ

     جناب آقای مهندس میر حسین موسوی
     به گمان من ایران سربلند از داشتن چنین سیاستمدار فرهیخته ای است که چنین ادبیات قوی سیاسی دارد.

     امید که همه ایرانیان سراسرجهان به زودی باردهی درخت جنبش سبز را در خاک پاکمان ایران جشن بگیریم.
 64. زهرا
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۵ ب.ظ

     ما یاور حسینیم لشکر میرحسینیم

     در روز ۲۲ بهمن اسلام ناب محمدی را به ابوسفیانهای زمانه نشان می دهیم
 65. یاشیل
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۷ ب.ظ

     این جمله ناگفته های زیادی داره
     " بنده امروز به شهادت رسیدن مردانی چون بهشتی و مطهری و دیگر شهدای انقلاب اسلامی را ناشی از ادامه ریشه ها ی استبداد شاهی می دانم که هنوز بطور کامل از کشور ما ریشه کن نشده بود."
     …
     زنده باد جنبش سبز
 66. امیرارسلان
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۸ ب.ظ

     خدایا همانگونه که حضرت سیدالشهدا در ظهر عاشورا رو به آسمان کرد وگفت خدایا تو شاهد باش که این قوم با اهل بیت رسول الله چه کردند و میر ما نیز تمام حرف های دل ما را گفت و اتمام حجت کرد بصیرت وشفافیت از این روشن تر نمی شود.
     ماسرباز حسینیم یاور میر حسینیم
     ۲۲ بهمن سبز انشاءالله
 67. فرزاد
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۹ ب.ظ

     مهندس حرفت حقه به خدای علی قسم
 68. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۹ ب.ظ

     اولا تحلیل و توصیه های مهندس موسوی عزیز مطابق شرایط روز است . دوما بینش و سطح تحلیل مهندس فرسنگ ها با ادبیات امنیتی و قلدر مابانه راستی ها افراطی متفاوت است . ترجمه خواست مردم مطابق استانداردهای دمکراسی در بطن سخنان مهندس دیده می شود . مهندس باید فکری برای داشتن تریبون بکنه و جریان ازاد تبادل نظر و اجماع مردم بوجود بیاد . اگه این زمینه فراهم نشه کماکان رسانه های خارجی در منزل ایرانی ها مخاطب دارند چون با مردم تماس می گیرند و انوقت رسانه به اصطلاح ملی دادگاه اعدام و اعتراف گیری را پخش می کنه . یکی دم از حقو مردم و دیگری شریک در ضایع کردن حقوق مردم و زهر چشم گرفتن است . من خودم در دل دستگاه هستم و رای با مهندسه و شاهدم که اینها حاضرند همه جوره برای امریکا تره خورد کنند ولی دریغ از یک نیم نگاه آنها به دولت و مدیریت فعلی کشور اسفندیارشان هم نتوانسته باتور های خارجی نه در دل ایرانیها و در میان خارجی ها رسوخ کنه . امید انها مقاومت و استراتژی دفع وقت است تا اوضاع ارام بشود . اما غافل از این که از یک طرف اجماع بین المللی هست که دیگه محدود به هسته ای نیست و باید زندانی ها را ازاد و حقوق بشر هم رعایت بشه که با این دولت نمی شه دوم انکه دولت توان نمایندگی شایسته از مردم را نداره و سفره مردم دیگه نمی تونه محدود به سیب زمینی بشه
     به امید پیروزی مردم و نخبگان دلیری چون مهندس
 69. زنده باد سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۰ ب.ظ

     ممنون میرحسین عزیز ،بارز‌ترین قسمت این بیانیه محکوم کردن اعدام‌ها بود و محکوم کردن بی‌ عدالتی و ستم آشکار به مردم ،الهی دورت بگردم که وقتی‌ حرف میزنی‌ آدم احساس میکنه تمامی ایمان در مقابل کفر سخن میگه ،مسلما دیکتاتورها خواهند سوخت،هر ظالمی از سخن حق میسوزه و این طبیعیه و همینطور سبزها انگار ابی برای رویش به سمت روشنایی بدست آوردند و جان دوباره در تکتک سلولهای آنها دویدن گرفت،منکه وقتی‌ این متن رو می‌خوندم همراه با اون صدای میرحسین رو هم می‌شنیدم،پیروز باشی‌ یار حقیقی‌ امام خمینی و فرزند ارشد انقلاب،سربلند باشی‌ رهبر بی‌ ادعای سبزها،صدایت مثل همیشه با شکوه و با عظمت باد‌ ای بلند گوی بر حق مردم،تنت از گزند اهریمنان دور باد،و دست غیب پشت و پناه تو دیگه چی‌ بنویسم که حرف دلم باشه عاشقتم میرحسین مهربان و دوست دارم.
 70. یا حسین…میرحسین
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۱ ب.ظ

     درود بر این انسان شریف و شجاع
     درود بر میر قلبها
     درود بر شیر حسین موسوی
     حرف دل ما رو زدی خدا حفظ ات کند
     ۲۲ بهمن را با حضور سبز و آرام و مسالمت آمیز خود جهانیان را شگفت زده می کنیم
     و تا پای جان حمایت ات می کنیم موسوی عزیز
 71. zahra.s
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۲ ب.ظ

     شهر خالی است ز عشاق بود کز طرفی / مردی از خویش برون اید و کاری بکند
     یا حسین / میرحسین
 72. رحیمی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۳ ب.ظ

     این رو میگن عشق واقعی به ملت و عدالت
 73. مهرداد نصرتی مهرشاعر
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۴ ب.ظ

     هلا که ناله هل من به گوش میاید
     هلا که خون سیاوش بجوش میاید
     خیال طاغی سفیانی است بیداری؟
     که صوف پوش شده ست و خموش میاید
     تنور خانه مردم به قحط خاموشی ست
     و بوی مطبخ مردم فروش میاید
     زبانه می کشد آتشفشان کوه اُحُد
     و غول قصه جادو بهوش میاید
     شراب خون دل از کام تیغ می ریزد
     و نوش نوش من باده نوش میاید
     mehrdad nosrati mehreshaer
     آنچه در این سخنان حتما باید محل دقت اهالی جنبش قرار گیرد توجه به راهگشا بودن درخواست همه گیر برای بازگشت به قانون اساسی است . قانونی که با خون امثال شهید بهشتی امضاء شده است . اگرچه بی اشکال نبودن قانون اساسی این روزها دیگر از هر دو سو ,( اگرچه با نحو کلام متفاوت) گوشزدمی شود لیکن به نظر بنده این قانون هنوز هم بخوبی ظرفیت ایجاد فضای پایه برای تحقق عدالت را داراست چراکه لااقل راه را بر خودمحوری ها مسدود می کند . و تا این اتفاق نیافتد و فراعنه باوری برخی نسبت به خویش با نشستن پشت میز مناظرات سالم رنگ نبازد اساسا منطق محوری و روشن نگری در باب مسائل روز ایجاد نمی گردد تا قرار باشد از پرتو آن عدالتی تحقق یابد.
     از سوی دیگر بازگرداندن حاکم و محکوم به معیار مبنا (قانون اساسی ) باید همراه با عدم بهانه بخشی به ناظران مصون از نظارت باشد زیرا این بخودی خود می تواند حتی امید به تغییر در آینده را برای مدت طولانی کاهش دهد.
     اگرچه طیف نخبگان خود نسبت به این پارامترها اشراف دارند و هشیار تر از آن هستندکه اجازه دهند امواج خواسته ها ی احساسی القایی کشتی شان را به گرداب بحران عبور از فیلترینگ دائمی بکشاند تذکر را بر خود واجب دیدم .
     و نیز همراهان سبز این حرکت مردمی نیز باید حداقل با برخی قوانین حاکم بر مجادلات سیاسی آشنا باشند و توقعات خود را آگاهانه انتخاب کنند و بپذیرند که هر بازی قواعد خاص خود را دارد که عدول از آنها به حذف خود ( ونه حریف ) منجر خواهد شد.
 74. مرد سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۶ ب.ظ

     من به عنوان یک وطن پرست به این گفته شجاعانه شما که هر فرد ایرانی صرف نظر از عقیده, مرام, مذهب, قومیت و … که خواهان اعتلای ایران عزیز است می تواند عضوی از جنبش سبز باشد, سر تعظیم فرود می آورم و به عنوان یک ایرانی به خود می بالم.
     درود بر شما.
     وعده ما ۲۲ بهمن سبز در سراسر ایران.
 75. alireza
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۶ ب.ظ

     omidvaram in chenin shavad ke dektator be aghl ayad. vali baeed midanam
 76. reza
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۷ ب.ظ

     یاشاسین آذربایجان افتخاری
     اگه یه روزی قسمت شد از نز دیک دیدمت به پاهات میفتم .برام مهم نیست مردم چی میگن.بعد ۳۰ سال کسی اومده که از اینا حساب بکشه.دوست داریم سید بزرگوار
 77. همیشه سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۸ ب.ظ

     درود بر میر حسین عزیز

     همه باید قدمی برداریم
     برای آزادی باید هزینه پرداخت
     من به شخصه برای ۲۲ بهمن لحظه شماری میکنم
     و مطمینما این بدون تردید یک ضرورت هست تا جلوی این ظالمین رو تا بدتر از ابن نشده بگیریم
     با حفظ آرامش
     ما بیشماریم

     به امید دیدار
 78. مطالبات من
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۹ ب.ظ

     مطالبات من از نظام در آستانه ۲۲ بهمن :
     ۱- برکناری دولت کودتا و برگزاری انتخابات آزاد زیر نظر مجامع بین المللی
     ۲- بازنگری کلی قانون انتخابات و حذف نظارتهای تبعیض آمیز قومی ، مذهبی ، جنسیتی ، اعتقادی و…
     ۳-آزادی تمامی زندانیان سیاسی و دلجویی از آسیب دیدگان جانی و مالی و معنوی و محاکمه تمامی عوامل قتل ها ، تجاوزات و شکنجه
     ۴- بازنگری کلی در قانون مطبوعات و ایجاد فضا مطبوعاتی و نقد آزاد و عدم تفتیش عقاید
     ۵- بازنگری در تمامی قوانین تبعیض آمیز قومی ، مذهبی ، جنسیتی ، اعتقادی و…
     ۶- کنار رفتن سپاه از سیاست و اقتصاد و ایجاد قوانینی جهت جلوگیری از ورود نظامی ها به حیطه های غیر از نظامی در جامعه
     ۷- کنار گذاشتن سیاست های مداخله جویانه در سایر کشورها و سرمایه گذاری ، هزینه های سیاستهای ماجراجویانه در جهت توسعه
     ۸- برقراری مناسبات دوستانه با تمامی کشورها و کنار گذاری توهم زایی در خصوص دشمن و دخالت خارجی
     ۹- حذف نهادهایی چون شورای نگهبان از طریق اصلاح قوانین
 79. مراد
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۳ ب.ظ

     …
     طبق قانون اساسی رئیس جمهور باید شیعه باشد یعنی ۷ یا ۵ و یا ۱۰ میلیون نفر اهل تسنن شهروند درجه دو هستند آقایان با این قوانین تبعیض آمیز می خواهید به کجا بروید آیا این زنگ خطری برای آینده این مملکت نیست؟
 80. سرباز سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۴ ب.ظ

     الله اکبر!الله اکبر! خمینی رهبر! درود بر موسوی! سلام بر شهیدان! سلام بر آزادگان ایران! مرگ بر وطن فروش خائن!

     آقای موسوی اییییییییییییییییووول! ببخشیدا احساسم رو این جوری میتونستم بیان کنم!
     خیلی زیبا و مفید بود! امیدوارم همه نکته های این پیام بگیریم! هدف جنبش رو فراموش نکنیم!
     آزادی و آزادگی بشر!!!
     نکته یی که آقای میر حسین با ظرافت بیان کردند اینه که جنبش سبز شامل گروه یا افراد خاصی نیست! همه افرادی که خواهان ایرانی آباد و آزاد و سرفراز هستند از جنبش سبزند!
     هر فرد با هر منشی که هدفش آزادگی بشر باشه سبز هست!
     بنابرین به نظر بنده میبایست از شعار هایی که باعث جدا شدن گروهی از جنبش میشود اجتناب کرد!
     برای مثال شعار جمهوری ایرانی مبتنی بر عقاید و سلایق عقلانی هست! و کسانی که بدون غرض این شعا رو میدن (صرف نظر از درستی یا نادرستی عقیدشون که جای بررسیش اینجا نیست) منظورشون سرکوب اسلام و یا سایر ادیان و رواج فحشا نیست!
     بلکه به دلایل مختلف مثل جلوگیری از بازیچه شدن دین در دست سیاست مداران این شعار رو میدن!
     اما به دلیل فضای آلوده به دروغ رسانه های میلی مخصوصا صدا و سیما این شعار رو به گونه ای منعکس میکنند که گویی جنبش سبز به دنبال از بین بردن اسلام و رواج فحشاست و چون فضایی بری دفاع نیست عده ای باور میکنند و باعث بد بینی قشر خاصی از جامعه به جنبش میشه!
     بنابرین به نظر من باید با درایت و احترام به آزادی و آزادگی از شعار هایی که به رسانه ی میلی بهونه ای واسه دروغ پراکنی میده اجتناب کنیم!
     لبیک یا میر حسین! ۲۲ بهمن سبز برای رسیدن به ایرانی سبز و آزاد!
 81. عدالت سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۵ ب.ظ

     دقیقا به موقع بود
     همینه که عاشقت شدیم مهندس موسوی
     بی صبرانه منتظر آمدن ۲۲ بهمنیم
     تنهات نمی ذاریم
 82. behruz
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۷ ب.ظ

     Man har moghe ruhiyye-am zayif mishawad Mir Hosseyin ba yek bayaniyyeh omid ra dar man dobareh zendeh mikonad. Jonbeshe Sabz ba hoshyari-e mardom wa rahbaraneshan piruzi-ash nazdik ast.
 83. رضاک.
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۸ ب.ظ

     درود بر تو که انعکاس سبز ملتی، آینه ای برابر آینه ات می گذارم تا از تو ابدیتی بسازم!
 84. یاور همیشه مؤمن
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۸ ب.ظ

     می بینم ایرانی سبز و شاد و رها و پیشرفته رو پیش چشمام
     ای موسوی
 85. سربازی از سربازان موسوی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۹ ب.ظ

     مهندس دستت درد نکنه
     دلم برای صحبت های نابت که بوی امام رو میده تنگ شده بود
     تا آخر پات وایسادیم

     نصرمن الله و فتح الغریب
     پیروزی نزدیک است

     یاحسین میرحسین
 86. amirmasoud
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۱ ب.ظ

     سلام
     درود بر میرحسن عزیز…
 87. sina
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۲ ب.ظ

     سلام
     درود خدا بر تو همراهانت ای میر
     از شوق و ذوق نمیدونم چیکار کنم
     تا کور شوند کسانی که میگفتند بر سر مردم معامله کردی
     درود خدا بر تو باد
     درود خدا بر تو باد
     درود خدا بر تو باد
 88. اشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۳ ب.ظ

     یا حسین میرحسین انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید به امید رسیدن به ازادی و عدالت واستقلال به ثمر رسید ولی متاسفانه بدست نامردمانی جهت و جریان ان عوض شد .به لطف وفضل خدا دوباره آن را به مسیر اصلی برمیگردانیم.
 89. Afshin
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۴ ب.ظ

     ya hossein, mirhossein
 90. امیر
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۵ ب.ظ

     شرافت، صداقت و تیز هوشی سیاسی میرحسین از او شخصیتی میسازد که در تاریخ ایران هم وزن دکتر مصدق است.
     درود به غیرت و شهامت شیخ عزیز کروبی و امید ما، میرحسین
 91. خلیل
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۵ ب.ظ

     سلام، با یادآوری نکات بیانیه های ۱۶ و ۱۷ ، به پیشواز ۲۲ بهمن می رویم. به امید پیروزی
 92. Green In Dark
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۶ ب.ظ

     مرا شمسی شبیه مولوی است
     دل آرایی که آرایش قوی است
     یکی پرسید شمست کیست . گقتم
     همانا میر حسین موسوی است

     امید به آینده رساترین اعتراض ماست
 93. Irani e Sabz
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۷ ب.ظ

     Ya hossein Mir Hiossein
     Be onvane Yek Javan e Irani , kasi ke kami ba did gah hai e mazhabi e Mir Zavie Ham daram, ama be onvan e yek pishro e siasi e Harkat e Sabz posht e Mir Harkat mikonam
     Dostet Daram Mir Hossein
     Faghat Khahesh miknam Kam niar Jolo boro age In bar mardom Naomid va delsard beshan be Varte badi miftim
     Yaas, naomidi ba hakat hai e Zir zamin
 94. yaser
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۹ ب.ظ

     همه با هم ایرانی سبز و ازاد ۲۲ بهمن بی واهمه در راهپیمایی بزرگ سبزها شرکت میکنیم.یا حسین میر حسین
 95. حامد
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۰ ب.ظ

     درود بر رییس جمهور عزیزمان. ۲۲ بهمن جمهوری سبز اسلامی
 96. نیما
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۲ ب.ظ

     با درود بسیار بر رییس جمهور میرحسین

     چقدر دلنشین سخن گفتی و من درک کردم که همه اش بر شعور ملت احترام کذاردی عزیز.
     دوستت داریم.

     کاش همه در این نظام مثل تو بودند.
 97. sabzam
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۳ ب.ظ

     واقعا کلمات میر حسین موسوی باعث تسلی و آرامش ماست … یاحسین میر حسین
     کاش مصاحبه را به صورت تصویری هم منتشر می کردید .
 98. رحمان
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۳ ب.ظ

     به نظر من مهمترین نکته در اظهارات میرحسین این است که جنبش با فاصله خود را با دیگر اقشار مردم کمتر کند. سبزی ها باید همه مردم را از سپاهی و بسیجی تا روشنفکر آگاه کنند. اگر آگاهی باشد همه چیز حل می شود.
 99. هاشم
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۶ ب.ظ

     باز هم وقتی مطالب میر حسین را خواندم به خاطر صداقت و تعهد او گریه ام گرفت . از اینکه با انقلابی به آن عظمت چه کردند . واقع مطلب این است که مطلبی وقتی از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند. ما با میر حسین هستیم ،ما بیشماریم ،وصبح پیروزی ر ا نزدیک می دانیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۷ ب.ظ

     مانند سرورمان حسین(ع) شما هم مصباح الهدی هستید.
     واقعا" چراغ راهیت

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۹ ب.ظ

     بیاییم قدر میر حسین را بدانیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۰ ب.ظ

     موسوی گرامی … خود خوب میداند کهجنبش امروز ما
     یک جنبش دموکراسی خواهی و آزادی خواهی است … نه موسوی خواهی !

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۱ ب.ظ

     سبز سبزم ریشه دارم در زمستان هم بهارم……..شورو عشقو شادیم را از خدایم هدیه دارم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۲ ب.ظ

     با سلام خدمت میر حسین موسوی عزیزم و تشکر بابت صحبتهای خو بشون که شور دوباره ای را در بنده ایجاد کرد من متولد۲۲ بهمن هستم و دوست دارم امسال جشن ۲۵ سالگیم را با جشن اتحاد همه جنبش سبزی هاو به امید پیروزی نزدیک بگیرم. میر حسین چخ سن سزیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۳ ب.ظ

     زنده باد آزادی، زنده باد ایرانی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۳ ب.ظ

     میر حسین ما ۲۲بهمن پا به پایی تو می آییم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۴ ب.ظ

     ما جنبش سبزیم و طرفدار حسینیم همه با میرحسینیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۴ ب.ظ

     یک پیشنهاد:
     با تمرکز همه سبز ها در روز ۲۲ بهمن بر حفظ سکوت و "بالا بردن رمز پیروزی V با نشان سبز" و پرهیز از هر شعار دیگر به چند هدف همزمان خواهیم رسید. ۱٫ شعار مرده باد کسی حذف می شود. ۲٫به همه دنیا (و بویژه گول خوردگان طیف حامی اقتدارگرایان)می فهمانیم که برخلاف تبلیغات اقتدار گرایان این جنبش مسالمت جو بوده و سر باز ایستادن نیز ندارد. ۳٫ بدون دادن هرگونه شعار تنش زا بهانه ای برای نیروهای امنیتی برای ایجاد درگیری داده نخواهد شد. ۴٫ اجازه بهره برداری از حضور گسترده سبزها به اقتدارگرایان داده نخواهد شد. و…
     نکته مهم این است که با توجه به حضور خبرنگاران خارجی رهروان جنبش سبز باید حد اکثر استفاده را در نمایش چهره ی واقعی جنبش سبز که یک حرکت مدنی مترقی و مسالمت جویانه است بنماید. احتمال زیادی برای ایجاد اغتشاش و آشوب از سوی اقتدار گرایان وجود دارد. به نفع ماست که با پرهیز از هر گونه خشونت و خنثی کردن تحریکات عوامل اقتدارگرایان چهره واقعی خود و خشونت طلبان را در مقابل دوربین های خبرنگاران خارجی عیان نمایم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۵ ب.ظ

     این رو از ده دل می گم : جانم فدای رهبرم میرحسین و ایران. ۲۲ بهمن عظمت ملت سبز ایران

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۶ ب.ظ

     درود بر شما که کمی از حرفهای دل ما را زدید ولی آقای موسوی من یک ایرانی ام و مثل میلیونها نفر دیگر در این کشور با کل ساختار این حکومت مشکل دارم..اگر شما نماینده ی واقعی ملت و بی طرف هستید و تنها به رای اکثریت تمکین می کنید و نه به رای خودتان باید برای خواسته و نظر من و امثال من هم احترام و رسمیت قائل شوید…..

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۷ ب.ظ

     میرحسین عزیز، با وجود رهبری همچون تو، جنبش همیشه سبز خواهد ماند…

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۷ ب.ظ

     دوستت داریم و همواره در کنارت باقی خواهیم ماند.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۸ ب.ظ

     ارتباط با همه اقشار جامعه و بویژه مردم تهی دست را فراموش نکنید آنها به شدت زیر فشار تبلیغات هستند. از میر حسین تشکر می کنم. یاحسین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۸ ب.ظ

     " امام جمعه بی رحمی که همواره از تبعیض و خشونت و تقلب دفاع کرده به قوه قضاییه دستمریزاد بگوید"
     بسیار عالی بود
     جناب هاشمی از شما انتظار داریم که مانند میر حسین موسوی سخن بی پرده بگویید
     نه اینکه با تهدید نامه نوشتن مهر سکوت به لب آقای یزدی بکوبید. اگر چیزی از آقای یزدی میدانید بگویید وگرنه شما به ملت ایران مدیون هستید.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۸ ب.ظ

     رئیس جمهور موسوی تو افتخار ایرانی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۹ ب.ظ

     ما بیشماریم
     یا حسین میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۱۰ ب.ظ

     واقعا آقای موسوی، در حد و اندازه و قواره ی یک رهبر جنبشی به این عظمت ظاهر شده است…درایت، متانت،هوشمندی،ماخوذ به حیا بودن، لطافت طبع،همه و همه ، او را برازنده خلعت راهبری جنبش نموده است…از اعماق قلبم، به عنوان یک ایرانی دلسوز، که دلش برای آبادانی مملکتش میتپد،خاضعانه در مقابل افکار منور و راهگشا و وسیع آقای موسوی، سر تعظیم فرود میاورم و به او میگویم که ای امیر کبیر زمانه، همیشه و همه جا، محبوب قلبهای ایرانیان هستی.موفق و سربلند باشی. برای همسر عزیزتان هم آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۱۰ ب.ظ

     ehteraam be mardome keshvareman ba har aghideh va marami ke mokhele hoghooghe jaameh nabashad asl .
     mozou mibashad ke mohandes be aan be khobi eshare kardand. tahmile aghideh hamin mishavad ke alaan darim agar gheire aanha fekr koni ghabele tahammol nisti. Zemnan cheghadr tafavot hast dar in nazariate mohandes va oon nazari ke too in girovagir migeh emame zaman maloom nist haghighat dashteh bashe ba hame ehterami ke be ishan ghael hastam vali in nazar allan khoob nabood.
119. آوای رسای میهن سبز
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۱۲ ب.ظ

     خدایا شکرت که این بزرگوار را به ما شناساندی.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۱۶ ب.ظ

     عاشقتم میرحسین عزیزم. فدای این همه دلسوزی شما بشم. فقط خدامیدونه هر بار که شما صحبت میکنین چه شور دوباره ای در روح و جان ما جوونای جنبش سبزی به وجود میاد. امیدوارم هرجا که باشی خدای بزرگ حافظ خودتون و خانوادتون باشه.
     aaaaaaaasheeeeeeeeegheeeeettttttaaaaaammmmm
121. فرزند ایران
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۱۶ ب.ظ

     میرحسین موسوی نخست وزیر محبوب امام/ رییس جمهور محبوب ایران ما ملت سبز ایران عاشقانه دوستتان داریم و تا اخر با شما هستیم هستیم هستیم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۱۷ ب.ظ

     ۲۲ بهمن سبزتر از همیشه

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۱۹ ب.ظ

     ما پیرو حسینیم سرباز میرحسینیم
     یا حسین میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۰ ب.ظ

     امیرجان اگه همه هم آدم بشن امثال تو هیچ وقت آدم نمیشن

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۱ ب.ظ

     درود بر امام خمینی
     درود بر موسوی
     درود بر خاتمی
     درود بر حسن خمینی
     درود بر کروبی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۱ ب.ظ

     پایداری شما را در مقابل ظلم و استبداد می ستائیم و همراه سبزتان می مانیم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۲ ب.ظ

     ۲۲bahman ya hossein mir hossein
128. اسماعیل
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۳ ب.ظ

     واقعا آقای موسوی ادبیات سیاست رو خوب بلده و وجدان و شرفش هم به او کمک می کنه که شفاف ببینه

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۹ ب.ظ

     ۲۲بهمن روز از خود گذشتن
     روز ازادی ما
     روز شکست دشمن
     الله یاور ماست
     خمینی رهبر ماست
     روز پیروزی ما
     روز شکست دشمن
     ما با صبر متانت خود در بیست و دوم بهمن و شرکت در راهپیمایی بدور از خشونت نشان خواهیم داد دو ستار انقلاب و ازادی هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد عده ای با نام انقلاب و اسلام که ابیاری شده با خون بزرگ شهیدان همچون باکری همت بهشتی باهنر ندا و روح ال الا مینی ………است به دست نا اهلان بیفتت استقلال ازادی جمهوری اسلامی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۱ ب.ظ

     هرچند که به جمهوری اسلامی وقانون اساسی اعتقاد داری ولی به خاطر آزادی خواهی ات دوستت دارم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۳ ب.ظ

     در اینجا آقای موسوی به برگشت به قانون اساسی بسیار تأکید داشته‌اند، یادمان باشد که یکی از اصول قانون اساسی برگزاری رفراندوم است. حال بیایید و طبق قانون همه‌پرسی برگزار کنید و یا خواستارآن باشید ببینید آیا اکثریت مردم باز هم مثل ۳۱ سال پیش جمهوری اسلامی را می‌خواهند و یا غیر از آن. مطمئن باشید اگر اکثریت غیر از این را بخواهند هیچ اصولی پایمال نمی‌شود. چرا که همان مردمی که برای حفظ مملکت جان و خون داده‌اند این را خواسته‌اند. قابل ذکر است چنین تقاضایی عین قانون اساسی مملکت بوده و نه براندازی و نه ساختارشکنی است و نه مبارزه مسلحانه!

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۴ ب.ظ

     با وجود تمام فشارهایی که از هر دو طرف بر میرحسین وارد میشه، این بزرگوار متانت خودش رو حفظ کرده و این از هر چیز برای من ارزشمند تره. بدون که تنهات نمی گذاریم و ۲۲ بهمن یک بار دیگه فریاد حمایت خودمون از شما رو به گوش مستبدان می رسونیم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۵ ب.ظ

     درود بر جنبش سبز…ما بسیاریم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۷ ب.ظ

     هرکه را با خط سبزش سر سودا باشد…پای از این دایره بیرون ننهد تا باشد

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۸ ب.ظ

     جناب آقای میر حسین موسوی! با سخنان شیوا و فصیحتان دمی مسیحایی به کالبد ما دمیدید. مائیکه در روز عاشورا جلوی چشمانمان دوستانمان را کشتند و ما فقط گریستیم و بر سر زدیم و فریاد زدیم خخخخخخخدددداااااا و از آنروز بغضی تلخ در گلویمان نشست و شهادت استاد عزیزمان که افتخار دانشگاهیان بود تلخی بغضمان را شکست. و در روز تشییع پیکر پاکش به خاطر وجود لاشخورهایی که جنازه مطهر استاد را در برگرفته بودند خشمگین بودیم اما به حرمت استاد سکوت نمودیم. مائیکه هر روز مصمم تر بر خواسته های قانونیمان گام بر میداریم. و از پای نخواهیم نشست. جناب آقای مهندس بزرگوار! از اینکه پدرانه و مشفقانه ما را در رسیدن به ایرانی سرافراز، آزاد، آباد و مستقل از دخالت بیگانگان غرب و شرق یاری میرسانید، متشکریم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۸ ب.ظ

     KHEILI AALI BUD, 22 BAHMAN HAME BAHAM SABET MIKONIM AZ MUSAVI HEMAYAT MIKONIM, MA PIRUZIMO BISHOMAR
137. بابک
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۱ ب.ظ

     بوی آزادی می آید…. نفسها تاره کنید….

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۳ ب.ظ

     مرسی از میر حسین موسوی عزیز که همیشه به موقع حرف می زنه . میر حسین یه خورده خوف و ترس تو دلهامون به خاطر حرکات حیوانی این مسولین که با اعدامهای گلهای زیبای کشور سعی در ایجاد ترس در ما داشتند افتاده بود که به موقع با این حرفها آروممون کردی . ۲۲ بهمن دوست داریم در کمال آرامش دستهاهای خود را با نشانی به رنگ سبز و صلح و عدالت بالا ببریم اگر دستهایمان قطع نشود .

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۴ ب.ظ

     ahsant-
140. زهرا
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۵ ب.ظ

     من متولد ۲۲ بهمن هستم امسال دوست دارم جشن تولدم را با جشن اتحاد همه جنبش سبزی ها با هم بگیرم.درود بر میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۵ ب.ظ

     سخنان بسیار اندیشمندانه و پر مغزی بود بخصوص ذکر تشابهات دیکتاتوری پادشاهی و دیکتاتوری دینی و ریشه یابی تفکر تمامیت خواه موجود در حکومت.

     جنبش سبز به داشتن افرادی مانند مهندس موسوی افتخار میکنه.

     وعده ما ۲۲ بهمن

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۷ ب.ظ

     درود بر میر حسین .

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۸ ب.ظ

     یل یاتار توفان یاتار

     یاتماز جنبش سبز پرچمی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۱ ب.ظ

     واقعا جواب اى عاقلانه، سیاست مدارانه و با رویکرد اتحاد بود.
     من خوشحالم که به شما راى دادم.
     فکر میکنم کامل ترین بیانیه ای بود که میشد داد.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۱ ب.ظ

     حیف از این موسوی که حامیانش همه ضد دین و ضد انقلابند.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۲ ب.ظ

     درود بر میرحسین عزیز
     یا حسین میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۵ ب.ظ

     دستان سبزت را می بوسیم نه از سر ریا نه از روی اجبار نه…بلکه از روی عشق ای منتهای سبز اندیش

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۵ ب.ظ

     درود بر میرحسین عزیز
     مابیشماریم
     یا حسین میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۶ ب.ظ

     ممنون مهندس .
     امام جمعه بی رحمی که همواره از تبعیض و خشونت و تقلب دفاع کرده به قوه قضاییه دستمریزاد بگوید. برای او مهم نیست که شایعات گسترده ای برا ی اعتراف گیری های غیر قانونی وجود دارد و برای او مهم نیست که این افراد ربطی به جریانات انتخابات ندارند . مهم برای او اعدام برای زهر چشم گرفتن است.
     دوستان تو را به خدا هرگز نترسید و خسته نشوید چون پیروزی نزدیک است

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۰۴ ب.ظ

     ۲۲ بهمن بساط تفاله های طالبان را از ایران سبز جمع خواهیم کرد.
     ما بیشماریم……………………………………………………

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۰۶ ب.ظ

     بسیار عالی
     درود بر رئیس جمهور من
     واقعا جرئت میخواد این نوع حرف زدن
     سبز باشید…

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۰۶ ب.ظ

     تشکر از رییس جمهور محبوب ملت زبانی روان میخواهد . ما آن زبان را نداریم . نمیدانیم چطور از خداوند جبار قبول شکرمان را بخواهیم که اگر امیر کبیر و مصدق و … به وسیله دیکتاتورها از ملت جدایشان کردند . ذات باشرف ملت ایران بزرگانی دیگر چون میرحسینها را تربیت خواهد نمود .

     امروز کسانی که سبز خاکستریشان از آنها چهره هایی واگرا در جنبش ساخته . به وسیله رسانه های ضرغامی سیما گونه شان در تلاشند جایگاه مهندس موسوی یا دیگر بزرگان را متزلزل کنند . درعجبم . که چطور از دو عقیده متفاوت که به همان افراطیون معروفند برای سرنگونی جنبش ملت ایران دست به دست هم داده اند .

     ملت ما نه از حضرت اوباما ! انتظار اختصاص بودجه دارد . نه از فرصت طلبی چون مک کین جاه طلب . پس بدانند لس آنجلس نشینان یا سلطنت طلبان که اگر با اکثریت ملت همصدا باشند به جنبش کمک کرده اند . لاابالی گری راه به جایی نخواهد برد

     تا ۲۲ بهمن منتظریم تا خروش ملت را برای تجدید بیعت با رییس جمهورشان ببینیم . من بعنوان یک ایرانی افتخار میکنم که از نظامی دفاع میکنم که پایه گزارانش بزرگانی چون مرحوم امام (رح) . آیت الله العظمی منتظری و شهید بهشتی و …. بوده اند . به آن دلیل افتخار میکنم که این بزرگان فرزندان آزادیخواهی چون مهندس موسوی و کروبی و خاتمی …… تربیت نموده اند . به آن دلیل محافظم که آزادی در اسلام میخواهم . که آزادی را در این تفکر و مشی میبینم

     آنانکه بحق قافیه را باخته اند …… برپرچم سبز میرحسین تاخته اند
     ترسند که سبزی تفکر امروز …….. برباد دهد هرچه ریا ساخته اند

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۰۷ ب.ظ

     سلام اقای موسوی واقا عالی بود بنده با وجود افرادی مثل شما و خاتمی و اقای کروبی و … به ایرونی بودنم افتخار می کنم.

     از دوستان عزیزم تو جنبش سبز عاجزانه می خوام که اگه گارد ویژه و افراد بسیجی و .. به صفوف شما در حین راهپیمایی حمله ور شدند شما از خودتون هیچ عکس العملی که نشانه ی خشونت باشه ندید(گرچه می دونم که خیلی سخته ولی ممکنه)شما می تونید این شعار و به زبون بیارید تا اونام خودشون خجالت بکشن از کاراشون:

     برادر ارتشی / چرا برادرکشی
     برادر سبز من/برس به داد میهن
     هموطن هموطن/ماها هستیم هم میهن
     ما بچه های جنگیم /با دشمنا میجنگیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۲ ب.ظ

     با تشکر از دست اندرکاران سایت کلمه میخواستم به این اخفی ها… بگم ۱- اگه استفاده از فیلتر شکن مشکل شرعی و قانونی داره شما اینجا چه میکنید۲- گورتون رو گم کنید برید همون فالس نیوز و…. کامنت بذارید گرچه میدونم که خودتون هم حالتون از دررررررررررررررررررررررررررووووووووووووووووووووووووووووووووووغ غ غ غ غ های کیهان و رجانیوز/گاف نیوز/به هم میخوره۳-شماها مصداق روشنی از ایه ۱۸ سوره بقره هستید که میفرماید آنها کرند و گنگند و کورند و از ظلالت خود برنمیگردند…………………………………-تو رو خدا تصاویری از راه پیمایی های غرور افرین جنبش سبز و میرحسین عزیز را در استانه ۲۲ بهمن بگذارید تا کور شود هر انکه نتواند دید/یا حسین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۳ ب.ظ

     بسیار بسیار عالی. واقعا این بیانیه خیلی عالی بود. البته بیانیه که نبود ولی عالی بود!

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۴ ب.ظ

     مرگ بر دروغگو

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۵ ب.ظ

     به راستی، میرحسین موسوی مردی فرهیخته، دانا، و شجاع است که پای‌مردانه در راه تحقق خواسته‌های ابتدایی ملت ایستاده است. هر بار که بیانیه‌ای و یا مصاحبه‌ای از او منتشر می‌شود، بار دیگر به این نکته اقرار می‌کنم. در مورد بحث قانون اساسی، می‌دانم که برخی اعضای جنبش سبز، که کم هم نیستند، نظری غیر از نظر میرحسین دارند. اما اگر به فکر فایده‌ی عملی جنبش و دستیابی به حقوق اولیه‌ی ملت، آن هم با کمترین هزینه باشیم، باید راهبرد میرحسین را کارآترین راهبرد بدانیم.

     درود بر جنبش سبز ایران
     وعده ما ۲۲ بهمن ســـبز

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۷ ب.ظ

     'میر حسین این هم آخرین میخ به تابوت خودت'
     آقای ناشناس ، میر حسین و جنبش سبز یک پیکر نیست که با در بند کردن و یا در تابوت کردن بتوان آن را نابود کرد …
     ما یک تفکریم ، یک عقیده ایم …
     اینها در بند کردنی نیستند و این اشتباه بزرگ دیکتاتور هاست که عاقبت گریبان خودشان را خواهد گرفت …
     درود بر میر حسین که همراه خوب و با تجربه ای برای ما جوانتر هاست …
     در روزهایی که فکر میکردم امیدی به اصلاح نیست و مردانگی و شرف از این مملکت رخت بربسته حضورت به من امید فردایی بهتر را داد ..
     درود بر همه مردم ایران با هر عقیده و مذهبی
     اندکی صبر سحر نزدیک است …

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۸ ب.ظ

     ۲۲ بهمن سبز
     روز اتحاد ما

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۲ ب.ظ

     خدایا تو چه قدر خوبی که به ما این نعمت را دادی که احمقانه زندگی نکنیم که آزادی خواه باشیم خدایا تو چه قدر مهربانی که خانواده سبزی را همراهمان کردیم که شجاعانه حرفهای دل مارا بگویند
     چه نسل خوش بختی هستیم که اگرچه حقمان را خوردند اگرچه به خونمان کشیدند اما آرزوی سبز بودن را با همتی برای گرفتن حقمان به ما دادی
     ما یاد گرفتیم بت نپرستیم و با چشمانی باز و احساس مسئولیت برای زندگی خودمان و نسلهای بعدمان گام برداریم.ما تمرین شجاعت کرده ایم
     ما از میرسبزدلاور و با گذشت از شیر زن و دانشمند بزرگ رهنورد از کروبی شجاع از خاتمی دلسوز و ،از خودمان ،از پدر و مادرهایمان که مارا عدالت طلب پرورده اند و … و از خدای زمین و زمان که مارا مستحق درک چنین روزگار سبزی کرد هرچند باغمان شقایقهای سرخ ببار آورد ممنونیم
     لان شکرتم لازیدنکم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۳ ب.ظ

     درود برمیرحسین بزرگ وعزیز
     مابیشماریم یا حسین میرحسن

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۳ ب.ظ

     خدایا تو چه قدر خوبی که به ما این نعمت را دادی که احمقانه زندگی نکنیم که آزادی خواه باشیم خدایا تو چه قدر مهربانی که خانواده سبزی را همراهمان کردیم که شجاعانه حرفهای دل مارا بگویند
     چه نسل خوش بختی هستیم که اگرچه حقمان را خوردند اگرچه به خونمان کشیدند اما آرزوی سبز بودن را با همتی برای گرفتن حقمان به ما دادی
     ما یاد گرفتیم بت نپرستیم و با چشمانی باز و احساس مسئولیت برای زندگی خودمان و نسلهای بعدمان گام برداریم.ما تمرین شجاعت کرده ایم
     ما از میرسبزدلاور و با گذشت از شیر زن و دانشمند بزرگ رهنورد از کروبی شجاع از خاتمی دلسوز و ،از خودمان ،از پدر و مادرهایمان که مارا عدالت طلب پرورده اند و … و از خدای زمین و زمان که مارا مستحق درک چنین روزگار سبزی کرد هرچند باغمان شقایقهای سرخ ببار آورد ممنونیم
     لان شکرتم لازیدنکم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۴ ب.ظ

     پروردگارا، به ما چشم بینا ده‌…

     پروردگارا، مرسی‌ که به فرزندان ایران گوش خرد داده أی….

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۴ ب.ظ

     ما بیشماریم
     یا حسین میرحسن

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۷ ب.ظ

     متشکر که میر مرز بندی خود با دشمنان داخلی و خارجی ملت را مشخص کردند.همچنان پشتیبان میر می مانیم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۹ ب.ظ

     ۲۲ بهمن ۸۸ , ۲۲ بهمن ۵۷ دیگری خواهیم ساخت.یا حسین / میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۹ ب.ظ

     به انتخاب خود افتخار میکنم
     تا آخر ایستاده ایم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۳۰ ب.ظ

     من برای ۲۲ بهمن از شهرستان میام تهران تا دینمو به جنبش ادا کنم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۳۱ ب.ظ

     ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم سبز تر از آنیم که بی رنگ بمیریم
     راه را ادامه بده
     سبز باش
     امید وار

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۳۲ ب.ظ

     ia hossein mir hossein. mella ba hagh ast.
171. jamal
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۳۴ ب.ظ

     ۲۲ بهمن ۸۸ , ۲۲ بهمن ۵۷ دیگر خواهیم ساخت. یا حسین / میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۳۸ ب.ظ

     اگر در زمان شاهان خاک ایران به باد میرفت اکنون چه بر سر انقلاب ما آمده که دریای خزر را به روسیه میدهیم ؟ مگر خاک ایران ارث پدریست؟

     مرگ بر دیکتاتور . یا حسین میر حسین .

     ما همه در راه توییم میرحسین گوش به فرمان توییم میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۳۹ ب.ظ

     با درود بر ایرانیان سبز و سرافراز. دیشب داشتم فکر میکردم که چرا در این فضای ملتهب خبری از میرحسین نیست. این مصاحبه خیلی به موقع و به جا بود. جناب آقای میرحسین برای مردم شبهاتی پس از بیانیه شماره ۱۷ و اظهارات اخیر آقای کروبی ایجاد شده است!!!
     بنده به عنوان یک محقق امور اجتماعی از شما مصرانه درخواست میکنم که کاملاٌ شفاف و با صراحت کامل بار دیگر نظرتان را در مورد اظهارات آقای کروبی و هم چننین بند شماره ۱ بیانیه ۱۷ بیان کنید.
     امرئز این سؤال خیلی از سبزها ست: آیا شما دولت احمدی نژاد را به رسمیت شناخته اید؟! من جوابتان را میدانم چیست، اما برای روشن شدن افکار عمومی پاسخی آشکار و واضح به این سؤال دهید و جانی تازه به جنبش سبز بخشید. خواهش میکنم به این سؤال که شبهات زیادی را در جامعه گسترانیده پاسخ روشن دهید. با سپاس.
     ایران سبز سبز تر خواهد شد. پیش به سوی ۲۲ بهمن سبز، رفراندم نه به کودتا گران،
     ۲۲ بهمن امسال روزی تاریخی است ایران را یکپارچه سبز کنید. این امسال خیلی مهم است. کورش

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۰ ب.ظ

     میر حسین عزیز به سوالات زیر جواب دهید:

     شما می فرمایید "همه به شدت باید مراقب اعتقادات، مقدسات و عرف و هنجارهای جامعه باشند"، آیا ولایت فقیه جزو اصول اسلام، مقدسات و … است؟

     بنظر شما نمی توان حکومت را امری زمینی دانست و احکام فقهی را جزو منابع قانون گذاری نشمرد، اما مسلمان بود و به دین اسلام اعتقاد داشت؟

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۲ ب.ظ

     درود بر میر حسین عزیز
     زنده باد مهندس موسوی دوووووست داشتنیه ما….

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۴ ب.ظ

     درود بر میر حسین
     یلام بر سید حسن خمینی که دیروز ما را به یاد شهید بهشتی انداخت

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۵ ب.ظ

     خدایا چه کرده ایم که با وجود انسان های با تقوا و با درایت و شجاع و موقعیت شناسی مثل میر حسین گرفتار حاکمان …. شده ایم؟ خدایا از هر آنچه ناپسند بوده و ظلم بوده ما را ببخش تا دوباره لیاقت داشتن امثال میر حسین را پیدا کنیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۷ ب.ظ

     درود بر مردم سبز و درود بر میرحسین موسوی که سیاست مداری مردمیست. آزادی نزدیک است.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۸ ب.ظ

     از مهندس موسوی نهایت سپاسگذاری را دارم .
     ایکاش این همه دلسوزی و احساس مسولیت را آقایان درک کنند ونگذارند کار از دست آقای موسوی هم خارج شود ،بنظر من در حال حاضر اگر انصاف ودرایتی وجود داشته باشد آقای موسوی نه تنها یک تهدید برای نظام نیست بلکه یک فرصت بزرگ برای نظام است ، البته نظامی که ماحصل همه قانون اساسی باشد.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۵۰ ب.ظ

     یا حسین میرحسین . بسیار ممنون . ۲۲ بهمن را سبز سبز خواهیم کرد . مرگ بر دیکتاتور

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۵۱ ب.ظ

     درود بر میر حسین
     درود بر سران فاتح(سبز)
     در کنار تمام خواسته های آرمانی حق اولیه این مردم فراموش نشود:
     "توهین به شعور مردم(ایرانی)متوقف گردد"

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۵۱ ب.ظ

     drood bar shahidane rahe azadi va marg bar diktator.
183. Behzad
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۵۳ ب.ظ

     IA HOSSEIN MIR HOSSEINH
     HAGH PIROOZ AST.
184. موسا
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۵۶ ب.ظ

     "… در حقیقت این قوه قضاییه است که ضابط نیروهای امنیتی شده است…"

     این رو خوب اومدی!

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۵۷ ب.ظ

     سلام ودرود برمیر حسین عزیز. حقا که از تبار پاک ستار خان وآذربایجانی که چنین جسورانه در این موقعیت خفقان واستبدادی از درد مردم میگوئی و از آنها در مقابل ظالم دفاع میکنی . امیدوارم که تمام مردم شریف وآزادیخواه ایران درروز ۲۲بهمن با کمال آرامش خواسته های بحق خود شامل آزادی زندانیان سیاسی ، آزادی مطبوعات ورسانه ها ، انتخابات آزاد ، رعایت قانون کامل قانون اساسی و رسیدگی فوری به متخلفین از قانون اساسی را فریاد بزنند ودرشرایط فعلی از دادن شعار های تند وتحریک کننده خوداری نمایند .

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۵۹ ب.ظ

     وعده ما ۲۲ بهمن همه بیائید با سکوت و جمعیت میلیونی بدون شلوغی با آرامش فقط علامت سبز داشته باشید

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۰۰ ب.ظ

     گفت:برادر حسین گفته بود سران فتنه بیانیه ای تنظیم کرده اند و بزودی منتشر میکنند
     گفتم:خب سران فتنه بیانیه دادند؟
     گفت:نه متاسفانه
     گفتم:یعنی برادر حسین دروغ گفته؟
     گفت:دروغ نگفته بالاخره مامور سیا و موساد بهش نارو زدن این خبر دروغو بهش گفتن آخه برادر حسین خیلی ساده ست
     گفتم:پس فرمول جی شارپ چی میشه؟مگه طبق فرمول الان نوبت بیانیه سران فتنه نبود ؟
     گفت:اینو باید از برادر حسین پرسید
     گفتم:بنه نظرت برادر حسین فردا چه بهونه ای برا این گافش میاره؟
     گفت:احتمالا بگه از ترس من بیانیه ندادن.
     گفتم:خب جی شارپ چه بهونه ای میاره؟
     گفت:تو بگو
     گفتم:جی شارپ آخر فرمولش گفته:(الحمدلله الذی جعل انصارنا من الحمقاء)

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۰۱ ب.ظ

     میرحسین جون دوست داریم
     درضمن برادران ارزشی که خیلی ناراحتید و شدین مارپل و قاتل پیدا میکنید خواستم بگم عزیزان استفاده از فیلتر شکن جرمه، عیبه جیزه! نبینم ازین کارا بکنیدا.
     چطور فیلترشکن برای توهین های شما خوبه اما بقیش عیبه

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۰۷ ب.ظ

     ۲۲ بهمن همه می آییم…
     پیروزی نزدیک است.

     زنده باد جنبش سبز

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۰۹ ب.ظ

     زنده باد اسلام … زنده باد آزادی
     یا حسین میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۱۲ ب.ظ

     این آقایون ارزشی شعاری غیر از مرگ و اعدام بلد نیستن؟ گر زبان در دهان و مغر در کله دارید پاسخ این سخنان زیبا و منطقی میر حسین را بدید. نه عربده کشی و اعدام

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۱۳ ب.ظ

     درود بر میرحسین ، اسیران راه سبز و اعضای تشکیلات راه سبز امید و گرامی باد یاد و خاطره همه شهدای این راه چه قبل و چه بعد به امید ریشه کن شدن استبداد از زندگی و فرهنگ ما . ولی در این راه : باید آرام و بدون خشونت و با صعه صدر پیش رفت
     پاینده باد جنبش سبز

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۱۴ ب.ظ

     صحبتهای بسیار روشنگرانه و شجاعانه ای بود درود بر میرحسین عزیز.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۱۷ ب.ظ

     اشتباه حاکمان این است که زمان و مکان را عوضی گرفته اند…. جان انسان در جهان امروز با ارزش تر است. تا همین ۳۰ سال پیش دیکتاتور ها در قلب اروپا جنایت می کردند. تا ۶۰ سال پیش میلیون ها نفر را به کوره می ریختند. در سال ۲۰۱۰ سازمان های حقوق بشری لحظه به لحظه گزارش می کنند که اگر چنین نبود بی شک در سکوت بین المللی پیش از این و بیش از این اعدام می کردند. ۲۲ بهمن خواهند دید که نمی توانند بر خون بی گناهان خانه وحشت بنا کنند.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۲۰ ب.ظ

     برای یکی از ناشناسها دلم میسوزد. او خیلی تنهاست

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۲۱ ب.ظ

     موسوی جونمی رئیس جمهورمی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۲۲ ب.ظ

     در جهت حمایت از زندانیان سیاسی و بیعت با میرحسین عزیز همه با هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور خواهیم داشت.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۲۳ ب.ظ

     این نامه را برایت، از پشت میله های سرد
     با رنگ سبز جان نوشتم، تا روید خنده ها زلب
     چون روز دیگر آید، خاکم جان سبزه هاست
     خورشید جاودان آزادی، نور آسمان ماست

     سوگند به خون همرهانم… سوگند به اشک مادران.. هر گز به تیغشان نمیرد… فریاد جاودان ما

     دلتنگ با تو بودن، با ناله های شب غریب
     تنها گناهمان سکوت سبزی بود، در جواب کین
     جسم و جان بی پناهم، آماج تیر کافران
     آرام و سربلندم و می بالم، بر انتخابمان

     سوگند به این ستاره باران… سوگند به شور عاشقان… از این راه رفته بازنگردم… تا روز کوچ جاودان
     سوگند به خون همرهانم… سوگند به اشک مادران.. هر گز به تیغشان نمیرد… فریاد جاودان ما

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۲۶ ب.ظ

     ما بی شماریم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۲۸ ب.ظ

     من یک جانباز جنگ تحمیلی و از خانواده شهید هستم .
     به والله در طول این ۳۰سال گذشته به اندازه ای که این آقای میرحسین موسوی به اصحاب انقلاب ، راه امام ، رهبری عزیز و بزرگ آیت الله خامنه ای و مردم بزرگوار و کشور عزیز ضربه زد و جفا کرد منافقان و صدام و دشمنان ایران ضربه نزده اند .
     او آیا می داند ما در این هفت ماه گذشته از دست این دیکتاتور به تمام معنی که با همکاری غرب و اسراییل به آرای ملت پشت پا زد چه کشیده ایم .
     خداوند به حق فاطمه زهرا وی را بیدار کند و اگر بیدار نمی شود و قرار است این ضربات مهلکش به نظام اسلامی و انقلاب ادامه داشته باشد با رسوایی به… کشیده و نابود شود. انشاالله

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۰ ب.ظ

     این نامه را برایت، از پشت میله های سرد
     با رنگ سبز جان نوشتم، تا روید خنده ها زلب
     چون روز دیگر آید، خاکم جان سبزه هاست
     خورشید جاودان آزادی، نور آسمان ماست

     سوگند به خون همرهانم… سوگند به اشک مادران.. هر گز به تیغشان نمیرد… فریاد جاودان ما

     دلتنگ با تو بودن، با ناله های شب غریب
     تنها گناهمان سکوت سبزی بود، در جواب کین
     جسم و جان بی پناهم، آماج تیر کافران
     آرام و سربلندم و می بالم، بر انتخابمان

     سوگند به این ستاره باران… سوگند به شور عاشقان… از این راه رفته بازنگردم… تا روز کوچ جاودان
     سوگند به خون همرهانم… سوگند به اشک مادران.. هر گز به تیغشان نمیرد… فریاد جاودان ما

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۳ ب.ظ

     من هر شب برای آزادی آقای بهشتی و اسراء سبز دعا می کنم.دیشب خواب دیدم تا اربعین آزاد میشن آقای بهشتی ! از ته دل آرزو می کنم زودتر آزاد شوند

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۴ ب.ظ

     واقعا هر از چندگاهی احساس میکنم که امکان نداره کسی به فکر منافع خودش نباشه ولی وقتی به تاریخ معاصر همین ایران عزیز خودمون نگاه می کنم میبینم که شیعیان جان بر کفی همچون : شهید دکتر شریعتی ، امام موسی صدر ، امام خمینی ، آیت الله منتظری ، شهید بهشتی و شهید زنده میر حسین موسوی ، همواره باعث افتخار من و هر آزاده ای در اقصی نقاط جهانند.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۵ ب.ظ

     واقعا مصاحبه عالی بود اقای موسوی دوست داریم افتخار میکنیم به بهت را دیدیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۵ ب.ظ

     درود برسید عزیز

     جداآقایان مدعی دین ودیانت باآن ادبیات خاص خودشون(گوساله وبزغاله گویان…)دربرابراین ادبیات سیدبزرگوار

     چقدربی مقدار به نظرمیاد.این است چیزی که ما بین سران فعلی کم داریم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۷ ب.ظ

     # wef
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۱ ق.ظ

     مرگ بر موسوی
     *************************************************

     دوست عزیز که تحجر مانع از تفکر در تو شده ; فراموش نکن که در مقابل شعار "مرگ بر موسوی"
     شعار "مرگ بر احمدی نژاد" نیست.(ابداً)

     خودت بهتر می دونی چه شعاریست …….
     پس اگر واقعاً از روی عقیده چنین شعار میدی بدون که آب به آسیاب "دشمن" !!! می ریزی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۸ ب.ظ

     متانت بیش از حد موسوی بعضی وقت ها عذاب آور است. اما درود به تو مهندس. استبداد رو پایان است.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۰ ب.ظ

     واقعاً عالی بود… پیش بسوی ۲۲ بهمن سبز سبز سبز…

     یا حسین… میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۱ ب.ظ

     سلام بر میرحسین.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۳ ب.ظ

     ما به تعدادفطرتهای پاک سبز ایرانی بیشماریم. سعی کنیم بیشتر شویم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۳ ب.ظ

     درود بر سبز ترین های جهان

     ما را خس و خاشاک بنامید ، مهم نیست . ما چون خس و خاشاک آموخته ایم چشمان تنگ نظران را چنان بیازاریم تا فریاد درد سرآورند و بینایی آرزو کنند .

     ما را پشه بخوانید ، مهم نیست . ما چون پشه آموخته ایم که اگر آنان گوشهایشان را به دو دست ببندند ، پشه ای پای آنان را می گزد تا زمانی که بقصد خارش ، دست از گوش برداشتند سایر پشه ها در گوششان نجوا کنند .

     اما چشم تنگان قدرت نظر ، هرآنچه دیدند جز شجاعت ، شرافت ، درایت و انسانیت در نزد ملت را .

     بار دیگر و بار دیگر ۲۲ بهمن ، ایرانی سبز می سازیم ، تا نشان دهیم ، هستیم و بی شماریم و تا ایرانی سربلند دست از تلاش نمی کشیم .

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۵ ب.ظ

     حلقوم ها را می توان برید اما فریاد ها را هرگز ،فریاد هایی که از حلقوم های بریده بر می آید جاودانه می ماند
     من سبزترین واژه ملموس غروبم/ کاش در این وسعت سبز یک نفر درد مرا میفهمید

     درود بر میر حسین موسوی این رهبر افتاده ایرانیان سبز…آیندگان درمطالعه تاریخ به داشتن چنین بزرگمردی در میان ایرانیان بخود می بالند….اینم تقدیم به همه سبزهای دیروز امروز فردا

     سبز یعنی ریشه ی دیکتاتور زدن
     بی خشونت، بی شعار مرگ باد!

     با گل و مل، بی گلوله، بی دهل
     سبز یعنی دشمنم هم زنده باد!

     سبز یعنی قطره قطره قطره با
     اجتماع قطره ها دریا شدن

     سبز یعنی انتهای تشنه گی
     تا ابد سیراب با دریا شدن

     سبز یعنی وحدت مرغان سی
     نیست جز سی مرغ کس فریاد رس

     آری، آن سیمرغ را گویم که شد
     خار و خس در چشم آن مسکین مگس!

     سبز یعنی یک بغل تدبیر سبز
     دست بند سبز در دستان یار

     سبز یعنی دست در دست نگار
     " سبز یعنی استقامت تا بهار"*

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۵ ب.ظ

     درود بر رئیس جمهور واقعی ایران.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۶ ب.ظ

     ببخشید یک سؤال برای من پیش آمده: من وبلاگم را از خونه آپدیت میکنم این می تونه برای من مشکلی پیش بیا ره؟

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۹ ب.ظ

     نمی خواهم بت سازی کنم و می دانم که خود میر حسین عزیز نیز این را نمی خواهد، اما از همه ی مردم ایران و سبزها می خواهم که قدر این گوهر گرانقدر و عزیز، این انسان شریف و بزرگوار را بدانند و به توصیه های خردمندانه و پدرانه اش گوش جان بسپارند….
     افتخار می کنم به داشتن دلیرمردان و آزاده گانی چون میر حسین نازنین در وطنم ایران.
     حسین حسین شعار ماست، موسوی افتخار ماست

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۵۰ ب.ظ

     دررررررررررررررررررررررود بر میرحسین ، یاحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۵۱ ب.ظ

     واقعاً درود بر چنین افکار روشن و زیبایی که دل هر انسان پاک و آزاده ای را مجذوب خود می کند. راهت پر رهرو باد میرحسین عزیز.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۵۲ ب.ظ

     aghaye mosavai
     salamzaman be sorat migozarad va shoma chon dar zendan nistid kheili kond harkat mikonid va kondtar az an nazar midahid ajale konid vaght tang ast delkhaste az sharayet amadeye tarke vatan dar sorate be natije naresidane jonbesh hastim ajale konid dir mishavad nagozarid doshmanane vatan che diktatorha che kharejiha az in abe gelalod mahi begirand movafagh bashid
219. م. فراهانی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۵۶ ب.ظ

     یک پیشنهاد دیگر:
     سبز های عزیز تا حد امکان نماد سبز خود را تا قبل از شکل گیری تجمع میلیونی پنهان نمایید. ممکن است پروژه این باشد که همانند ۱۳ آبان و روز قدس تجمع خودی و غیر خودی تشکیل دهند و قبل از بهم پیوستن ما را متفرق سازند و دور از محل راه پیمایی اصلی درگیری ایجاد نمایند. بعد از اطمینان از شکل گیری توده عظیم نمادهی سبز رو شوند و دستها به "نشانه پیروزی V" بالا بیایند. در سکوت کامل.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۵۶ ب.ظ

     ما همواره در کوی میرحسین بوده ایم. فقط به این خاطر که وی بیسار خوش منش و به دور از قدرت و دارای حکمت بسیار است.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۵۷ ب.ظ

     Drood bar Mir Hosein Aziz
     Man word farsi nadarm vli harfam shbihe ein bradarm hast ke kopi kardam :درود بر فرزند پاک انقلاب او که از درد می گوید و بر جان می نشیند از استبداد می نالد و بر دیکتاتور می تازد به خدا احساس خفگی میکنیم گوشی هست آیا؟

     Drood koda bar to Mir HOSSEIN AZIZ
222. علیرضا
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۰۳ ب.ظ

     حقا که فرزند راستین حسینی‌.همه با هم ۲۲ بهمن را سبز خواهیم کرد.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۰۵ ب.ظ

     زنده باد آزادی،زنده باد مهندس موسوی
     ۲۲ بهمن سبز همه می آییم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۰۵ ب.ظ

     حقا که لقب سران فتنه برازنده توست. اخر مرد ناحسابی بعد از این همه هنوز که حرفهای بی سند و مدرک خود را مطرح می کنی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۰۵ ب.ظ

     آقای موسوی

     وقتی سخنان شما را خواندم نمی دانم از شادی بود یا تاثر که گریه ام گرفت. خوشحالم که در انتخابات ریاست جمهوری راه را اشتباه نرفتم و از شما بسختی حمایت کردم. صداقت ، پاکی و شجاعت شما را می ستایم و دیگر فکر نمی کنم که با این روشنگری شما هیچ انسان صادق و متدین واقعی ای مدافع این مستبدان جنایتکار و رانت خوار باقی مانده باشد.
     درود بر شما

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۰۸ ب.ظ

     جنبش سبز پیروز شده همه منتظر سوت آخر بازی و جشن پیروزی هستیم.
     درست مثل اینکه یک تیم قوی فوتبال با نتیجه ۲۰ بر صفر با یک تیم ضعیف در حال مسابقه دادن است و دقیقه ۸۵ مسابقه هستیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۰۹ ب.ظ

     ۲۲ بهمن روز رویش سبز ماست .

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۱۴ ب.ظ

     درود بر میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۱۵ ب.ظ

     Dorod bar Mousavi
     Marg bar Diktator
230. جنتی
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۱۹ ب.ظ

     درود بر رهبر ما میرحسین عزیز

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۲۰ ب.ظ

     درود بر موسوی و خاتمی که مایه افتخار و دلگرمی دوستداران انقلاب و اسلام هستند
     احسنت بر شما که حسابت را از مخملباف و سازگارا و امثالهم جدا کردید

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۲۱ ب.ظ

     به امید داشتن ایرانی آزاد در ۲۲ بهمن در کنار هم خواهیم بود

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۲۳ ب.ظ

     توهم ، توهم و بازم توهم.
     کوچکتر از اونی هستند که فکر می کنند.
     ماهستیم با ولایت، تا شهادت

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۲۳ ب.ظ

     این مهره سوخته عوامل استکبار حرفهای( BBC ) راتکرار می کند آیا عوامل آشوب طلب که خود امروزه اقراربه ارتباط با بیگانه را داشتند را می توان فرزندان پاک نامید ؟ فقط همین را می توانم بگویم
     ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۲۸ ب.ظ

     سلام و درود خدا بر تو ای سید بزرگوار.با اینکه از سوی پلیس امنیت و وزارت اطلاعات تهدید شدم ولی به خدا قسم تا آخرین قطره ی خونم در این راه با تو و ملت سبز خواهم ماند. ما زنده ازآنیم که آرام نگیریم…………موجیم که آسودگی ما عدم ماست

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۲۹ ب.ظ

     قابل توجه همه کاربران محترم !
     ضمن تایید توصیه سایر خیرخواهان ملت ایران-توجه انان رابه "چند نکته مهم دیگر" جلب میکنم:
     ۱)ازنقطه نظر روانی حداقل تا ۲۲بهمن اصلا" به تبلیغات حریف نباید توجه کرد چرا که استاد جنگ روانی هستند.
     ۲)متقابلا" تا روز راهپیمائی هر کدام از ما باتماس رودررو با گروه همکار, همکلاسی, همسایگی, فامیل, دوستان وسایرین یکدیگر را به حضور فراگیرصبرواستقامت دربرابر سختیها ترغیب وتشویق نمائیم.
     ۳)حرکت از مبدا تا مقصد (رفت وبرگشت) گروهی باشد, جمع دوستان, خانواده, فامیل ,همسایگان که دست خدا با جماعت است.
     ۴)تمرکز روحی,روانی وعاطفی ماباید صرفا"شرکت در اجتماع سبزباشد . مانند جویباری که درراه رسیدن به رودودریا هر سنگ وصخرهای را به همواری وبا ملایمت دور میزندودر زمان ومکان مناسب عظمت خود را به رخ نظاره کنندگان میکشاند.
     ۵) استناد به اصل (النصربالرعب) در دیدگاه اعتقادی ما به مظلوم واهل حقیقت وصداقت اختصاص دارد نه اهل ظلم ودروغ ونیرنگ. بدانیم که طرف مقابل مااز حضور فراوان مردم دچار رعب ووحشتی است که روز به روز شاهد افزایش انیم.انها چه کسانی ر ا برای خود باقی گذاشته اند؟! مطمئنا" نیروهای نظامی وانتظامی وبسیجی به مرور زمان با عملکرد ناشیانه ووحشیانه چند ماه اخیرحاکمیت دچار ضعف اعتقادی وسرخوردگی روحی شده اند ودلهای انان با مردم است و در زمان مناسب به د ریای پاک وزلال مام خود"ملت" میپیوندند.
     ۵)با توکل بخدا واتحاد(کلمه توحید ووحدت کلمه)برمبنای خواسنه های بحقی چون:
     - حق طلبی(رای من کجاست؟ – رفراندوم)
     - حمایت از مظلوم (همدری با خانواده شهدا وزندانیان سیاسی)
     - عدالت خواهی (کیفر متجاوزین به حقوق ملت,بیکاری وفقرشدیداقتصادی)
     - ازادیخواهی (مقابله با سانسور واختناق فزاینده)
     همراه با ارامش وپرهیز از هر گونه شعارتند و بیجا "وحشت ورعب "رابه اردوی غاصبین حقوق ملت دیکته کنیم.ونگذاریم این انقلاب به دست نااهلان ونامحرمان بیافتد.
     ۶)اخلاق خوش, همیاری وهمدلی همانند سال ۵۷وچهره هائی سرشار از امید به اینده قلوب ما را در این خیزش عظیم ملی قوی کرده وباعث تضعیف بیش از پیش دشمنان مردم میگردد.
     ۷)پیشنهاد بهمراه داشتن یک شاخه گل ونمایاندن ان در مواقع مناسب را
     راگیر کنیم(۲۲بهمن هر سبز یک شاخه گل)
     فردا از ان ماست

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۰ ب.ظ

     سلام دوست عزیز سانسورچی سایت
     بله روی صحبتم با تو است که کامنتها را می خوانی و آنانکه در رثای پیر و مردات میر حسین گفته اند را تایید و سایرین را سانسور می کنی؟
     واقعا شما ها به آزادی بیان اعتقاد دارید؟ چرا نظرات مخالفین و منتقدین را فیلتر می کنی ؟ یک بام و دو هوا که نمی شود!
     کمی آزاد مرد باشید
     اگر راست می گویید همه نظرات را تایید کنید و یا بدون فیلتر نظرات را روی سایت بگذارید تا روسیاه شود آنکه …. .

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۱ ب.ظ

     بسیار جامع و کامل
     بر روی هر بند از سخنان ایشان باید تامل کرد. هر پاره ای از سخنانشان دارای واقع بینی و دوراندیشی و پختگی کامل است. این نشان از درک صحیح و نگاه جامعه شناسانه میر حسین دارد. با خواندن هر سطر آن جرقه های امید در دل و ذهن نقش می بندد. از فردا شاهد تحلیل هر بند از سخنان ایشان توسط سایت های خبری و وب های تحلیلی خواهیم بود. چه بسیار زیبا، مختصر و موجز وقایع، تحلیل های درست و پیش بینی واقع بینانه خود را ارایه دادند. باشد که قدرتمندان و خداوندان حکومت قدری به فکر افتند و دست از ستم خلق رنجدیده و خودکامگی بر دارند. به امید عاقل شدن این ستمگران که عاقل شدنشان عین پیرروزی ماست
     با ارزوی پیروزی و بهروزی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۳ ب.ظ

     حلقوم ها را می توان برید اما فریاد ها را هرگز ،فریاد هایی که از حلقوم های بریده بر می آید جاودانه می ماند
     من سبزترین واژه ملموس غروبم/ کاش در این وسعت سبز یک نفر درد مرا میفهمید

     درود بر میر حسین موسوی این رهبر افتاده ایرانیان سبز…آیندگان درمطالعه تاریخ به داشتن چنین بزرگمردی در میان ایرانیان بخود می بالند….اینم تقدیم به همه سبزهای دیروز امروز فردا

     سبز یعنی ریشه ی دیکتاتور زدن
     بی خشونت، بی شعار مرگ باد!
     با گل و مل، بی گلوله، بی دهل
     سبز یعنی دشمنم هم زنده باد!
     سبز یعنی قطره قطره قطره با
     اجتماع قطره ها دریا شدن
     سبز یعنی انتهای تشنه گی
     تا ابد سیراب با دریا شدن
     سبز یعنی وحدت مرغان سی
     نیست جز سی مرغ کس فریاد رس
     آری، آن سیمرغ را گویم که شد
     خار و خس در چشم آن مسکین مگس!
     سبز یعنی یک بغل تدبیر سبز
     دست بند سبز در دستان یار
     سبز یعنی دست در دست نگار
     " سبز یعنی استقامت تا بهار"*

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۵ ب.ظ

     میرحسین موسوی نخست وزیر محبوب امام/ رییس جمهور محبوب ایران. ما *ملت سبز ایران* عاشقانه دوستتان داریم و تا اخر با شما هستیم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۵ ب.ظ

     MA bishooooooooooomarim…….
242. داریوش
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۸ ب.ظ

     درود بر خردمندان
     اگاهی به نادان
     به امید آبادی ایران

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۹ ب.ظ

     با این همه محدودیت وبستن همه راهای ارتباطی ولی باز هم جنگ نرم داره پیشروی میکنه من به دوستان هم رزم جند تا پیشنهاد میکنم برای مقابله با این جنگ نرم لعنتی–ببینید باز هم مهندس مصاحبه کرد وباز هم نظرات خودشو به گوش طرفداراش رسوند من فکر میکنم اولا باید برق سراسر کشور قطع بشه همه بدبدختی ما از این برق لعنتیه اگه برق قطع بشه دیگه هیچ کس نمتونه با هیچی نظرشو اعلام کنه این جوری تیشه به ریشه جنگ نرم زدیم و کلی پولم به جیب زدیم تورو خدا برق قطع کنیددوما"اقای مهندس موسوی شما به نظر بنده یک عامل استکبار هستید که از اول انقلاب با یک برنامه ریزی دقیق به مسولین ارشد وشخص امام نزدیک شدید واز همان وقت تا حالا طبق برنامه از پیش تعیین شده اونا دارید پیش میریدشما عامل سیا وموساد هستید البته شاید خودتون هم ندونید ولی الان هر بچه کلاس اولی اینو میدونه که شما از چرچیل وکسینجرو و ریگان خط میگیرید البته شما استاد تله پاتی ومسایل ماوراالصبیه وارتباطات قوی ذهنی ویوگا … هستید واز همین روش برای ارتباطات خود با سران امپریالیسم جهانی استفاده میکنید من پیشنهاد میکنم مهندس با یک ماهواره به کره دیگری تبعید کنیم مثلا کره ماه نزدیک هم هست دیگه اونجا نمتونه تله پاتی کنه بقیه پیشنهادات خودمو وقتی اینارو اجرا کردید میگم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۴۰ ب.ظ

     درود بر موسوی زنده و پیرز باشی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۴۱ ب.ظ

     روز ۲۲ بهمن همه آزادیخواهان ازهرنقطه کشور خود رابه تهران برسانند.تعطیلات چند روزه بعد از۲۲ بهمن ممکن است بهترین فرصت برای کودتاچیان باشد تاضربه سختی به جنبش واردنمایند.حضور وماندن درتهران رااطلاع رسانی کنید.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۴۳ ب.ظ

     دوستان مخالف در راستای شعار درورد بر مخالف من عرض میکنم خدمت تون:
     اسناد و مدارک را در کدام تریبون و کجا به شما نمایش دهند ، از صدا و سیما که نمیشود ، راهپیمایی که حقمان نیست و …..
     حداقل کمی از وقت خود را در youtube بگذرانید اگر ذره ای انصاف و انسانیت داشته باشید شما هم متاثر خواهید شد.
     شما بگذارید جامعه آزاد شود تا اسناد و مدارک رو شود.
     در مورد تجاوز در کهریزک هم همینها رو میگفتید کو سند کو … ولی گرازش مجلس را خواندید.
     تا کی چشم و گوش خود را می بندید!!!!
     شعار مردم در عاشورا:
     "این لشکر حسینه ، حامی میر حسینه"

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۴۶ ب.ظ

     شایسته است طی فراخوان عمومی ازهمه آزادیخواهان سراسر کشور درخواست شود برای روز ۲۲ بهمن خود را به تهران برسانند.چند روز تعطیلات بعد از۲۲ بهمن ممکن است بهترین فرصت برای کودتاچیان باشدتاضربه سختی به جنبش سبز واردنمایند .حضور وماندن درتهران رااطلاع رسانی نمائید.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۵۰ ب.ظ

     حقا که انسان بزرگ واری هستید. عقل و دانای شما مثل چراغی است در تاریکی‌. تمدن ها فقط با عقل و دانش به وجود میاند و پا میگیرند. نه با زور و جفا.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۵۴ ب.ظ

     با سلام خدمت پدر عزیزم میرحسین.
     خوشحالم که بعد از ۲۶ سال زندگی ،به بزرگی شهیدان ایرانمان پی بردم و و این را تو آموختی با وقار ومتانت و شجاعتت که همان ویژگیهای شهیدان ایران اسلامی عزیزمان بود.
     پدر مطمئن باش ما سبزیم همچون جنگل ، مقاوم همچون کوه ، آرام و با وقار همچون دریا ، صبور همچون مولایمان علی و شجاع مانند شهیدان به خون خفته ایران اسلامی عزیز.

     (یکی از پسران سبزت)

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۵۶ ب.ظ

     dorood bar sharefet mohandes mousavi.khoshbehale anhaei ke shab ra ba asoodegi sobh mikonand va bimi az vojdan khod nadarand .sahargahan nazdik ast.
251. Akbar
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۵۸ ب.ظ

     سوال من این است آیا در ایرانی‌ که شما تعریف می‌کنید دگر اندیشان هم جایی دارند یا دوباره مانند اول انقلاب فقط باید مسلمان ۲ آتشه بود تا از حقوق شهروندی ( مانند حق انتخاب شدن به نمایندگی‌ مجلس) بر خوردر شد؟ این ملت صد سال است که بخاطر آزادی میجنگد و خواهد جنگید تا وقتی‌ که ایران متعلق به همه ایرانیان باشد.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۴:۵۹ ب.ظ

     تورو خدا برای شهراهای دیگر هم برنامه ریزی گسترده بکنید
     کاری کنید که سبزها به شور بیایند و به پا خیزند .نه تنها در تهران بلکه در همه‌ی شهرا، جمعیت میلیونی باشد.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۰۹ ب.ظ

     یا حسین میر حسین
     درود بر تو ای پیرو واقعی حسین
     "عاقبت و فرجام از آن متقین از آن خداترسان از آن کسانی است که پروای خدا پروای حق دارند " ( شهید بهشتی )
     سید بزرگوار استوار باش در راه حق چون خدا با ما است

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۰۹ ب.ظ

     ما جنبش سبزیم و علمدار حسینیم؛ همه با میرحسینیم…….
     به امید روز سبز آزادی همه دست در دست هم و همدل ۲۲ بهمن خاطره انگیزی میسازیم، امسال تاریخ ایران وارد فصل جدیدی خواهد شد……

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۱۲ ب.ظ

     سلام

     ۲۲ بهمن همه چیز را به اقتدارگرایان ثابت میکنیم .

     تا آخر پشتت ایستاده ایم مهندس.

     یا حسیییییییییین میر حسییییییییییین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۱۵ ب.ظ

     با فدایی جنگ نرم موافقم
     فقط فدایی ! اگه مهندس رو تبعید کنیم به یه سیاره دیگه مطمئنی میتونیم چشمای فتنه رو کور کنیم ؟
     مطمئنی ؟
     اینا هم مارکسیستن، هم امپریالیستن، هم کمونیستنا ؟
     با این کار میشه جولوشونو گرفت ؟

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۱۶ ب.ظ

     عالی بود!!! یعنی بهتر از این نمیتونستند حرف ما رو بزنند!

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۱۷ ب.ظ

     من نمی دونم چرا بعضی ها مثل جناب آقای حسن تصور می کنند اگر خودشون رو یک جانباز معرفی کنند تاثیرگذاری کامنتشون بیشتر خواهد شد. نه برادر گرامی, لطفا جانبازان غیـــــور کشورمان رو بدنام نکنید.

     واقعا راست گفته اند: "بزرگترین درس تاریخ این است که کسی از تاریخ درس نگرفته است….."

     و باز هم تشکر ویژه از جناب آقای موسوی که هر سخن و بیانه ای از ایشون برای ما ارزشمند و تسکین دهنده است.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۱۷ ب.ظ

     بادرود بی پایان به فرزند راستین ام الائمه س بدون شک همه پشتیبانت هستیم خدا نگهدارت به امید ۲۲بهمن سبز

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۱۹ ب.ظ

     باسلام به جناب آقای مهندس موسوی
     بایدبه پاکی وشجاعت وبزرگواری وادب مهندس بزرگوار ارج نهیم و هدف اصلی در راهپیمائی روز ۲۲ بهمن را فقط نشان دادن عظمت جمعیت چند میلیونی جنبش سبزبدانیم بنا براین باداشتن نماد های سبز وباسکوت نیز میتوانیم بدون ایجاد درگیری وایجاد حساسیت با گفتن مرگ بر فلانکس یا مرگ بر … بهترین نتیجه را از راهپیمائی بگیریم لطفا بیائید بارعایت نوع شعارها راهپیمائی بزرگ چند میلیونی ۲۵ خرداد را تجدید کنیم .مطمئن باشید با فحش دادن مشکلی حل نمیشود . فحش دادن در شان جنبش سبز نیست.انشاءاله همه با هم در روز ۲۲ بهمن با نماد سبز وسکوتمان چشم دشمن را کور خواهیم کرد .

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۲۰ ب.ظ

     موسوی عزیز ;

     می‌گویند خدا در دو جا خنده‌اش می‌گیرد. یکی جایی که عده‌ای صاحب قدرت و مکنت همه توان و امکانات خود را به کار می‌گیرند تا بنده عزیزی را به زمین بزنند و خوار کنند، و چون اراده خداوند بر حفظ سربلندی و عزت این بنده تعلق گرفته است، او هر روز عزیزتر می‌شود، و دیگر در جایی که عده‌ای سعی می‌کنند با زر و زور و تزویر کسی را که خدا ذلت او را اراده کرده است به ناحق عزیز کنند، و تمام تلاش‌هایشان به رسوایی و خواری بیش‌تر او می‌انجامد.

     امروز خداوند اراده کرده است سیر بخندد!

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۲۰ ب.ظ

     man mozer tarin chiz baraye keshvar ro ijade tafraghe mibinam
     من مضر ترین چیز برای کشور رو ایجاد تفرقه می بینم

     چرا با هم کنار نمی آین؟ چه مرگتونه همه؟

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۲۱ ب.ظ

     درود بر موسوی ۲۲ بهمن امسال زمستان سبز خواهد بود

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۲۲ ب.ظ

     dorood bar seyed bozargavar. Besiar ziba va ghodtrtmandneh. be omid sarbolandi iran va irani.
265. غزال
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۲۳ ب.ظ

     درود برموسوى عزیز-مى دانید چرا به این مرد بزرگ ایمان دارم؟۱-پاکى ومنزه بودنش. مخالفانش خیلى سعى کردند فسادى از هر نوعى در او وخانواده اش پیدا کنند.نشد که نشد.۲-رفتار مبتنى بر خرد ودور اندیشى.صفتى که در مخالفانش یافت نشد که نشد.۳صبورى هاى به موقع که گاه برخى از سبز ها را کلافه مىکرد وسکوت سبز واعتراض هاىبلندش۴-اعتقاد راسخ او به تکثر گرای واحترام به همه عقاید واندیشه ها.آنجه تاکنون دیدیم نفى دگراندیشى بوده است وترویج تک صدای۵-هشیارى،درایت ،تامل،تدبیر ،بزرگ اندیشى وآزاد اندیشى که راز موفقیت سیاستمداران بزرگ است در او موج مى زند

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۲۵ ب.ظ

     جامعه ای که در ظرف مکانی خویش بماند ، می بندد و راکد می شود و در نتیجه از ارتقاء و تحول و توسعه محروم است. دکترشریعتی

     از صحبت های میرحسین خیلی خوشحال شدم و امیدوارم همیشه سلامت باشی که این جنبش نوپا را تنها نگذاری . مابیشماریم
     ضمنا میخواستم جواب چند نفررا بدهم که با بی ادبی تمام که هرچی که لیاقت خودشان است به میرحسین گفته بودنند ولی جواب ابلهان خاموشیست

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۲۵ ب.ظ

     کسانی که برای حرف های میر حسین دنبال مدرک میگردن بهتره از خونشون (قصرشون) بیان بیرون و کمی به سمت جنوب (مثل حاشیه جنوبی تهران) حرکت کنند (البته درسته خیلی دوره ولی امتحانش ضرر نداره) تا ببینید اینجا چه خبره.

     اون عده ای هم که میگن "میرحسین تازه یاد این مسائل افتاده" بیان توضیح بدن که تا حالا که خودشون سر کار بودن چرا اوضاع مردم ترفی معکوس کرده؟

     و قابل توجه افرادی که همه چیز رو به راحتی به خاتمی نسبت میدن؛ مگر نمیگین که همیشه بعضی حرفا فصلالختاب بوده! و همیشه همه چیز تحت کنترل فصلالختاب بوده و هی دم از مطلقه میزنید. نمیشود که هر کاری مطله وار انجام شود بعد، مسؤلیتش به عهده امثال خاتمی باشد.

     موسوی دروغ میگه؟ این همه فیلم رو که با موبای مردم گرفتن ندیدین؟ لابد اینم دروغه، ها؟ اینو نگین چی بگین؟

     ببینید چه جوری گندشو در اوردین که میر حسین زندگی عادیشو بعد از n سال ول کرده و خودشو به خطر انداخته. این حرفا به خودتون برمیگرده.

     اون شخصی هم که ادعا کرده جانبازه. اگه هم راست گفته باشه از پسر نوح که بالا تر نیست.
     (با حظ احترام به تمام شهدا و جانبازان که بیش از اینها مدیون آنانینم. روی سخنم با این شخص بود نه جانبازان واقعی)

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۲۸ ب.ظ

     ما بیشماریم….یا حسین میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۲۹ ب.ظ

     من شخصاً در راهپیمایی شرکت میکنم فقط به خاطر شعور بالای این انسان

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۳۰ ب.ظ

     مردم ایران غالباً تمایلی به حرکتهای خشونت آمیز و انقلابی گری ندارند. آنچه آنان را به این سمث سوق می دهد، خشونت رژیم های دیکتاتوری است. در سال های پیش از انقلاب اکثریت مردم راضی به اصلاح رژیم سلطنتی بودند، اما از آنجایی که شاه تمام راه های اصلاح را مسدود کرده بود، چاره ای جز انقلاب نماند. امروز هم ترجیح اکثر مردم اصلاح بدون خشونت جمهوری اسلامی است، اما این رژیم است که تمام راه ها را برای اصلاح سد کرده است.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۳۷ ب.ظ

     درود بر تو موسوی نشان دادی واقعا یک ایرانی هستی
     به امید دست یافتن به آزادی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۳۸ ب.ظ

     واقعا نگاه کنید مسلمان واقعی کیست؟
     آدم هایی امثال علم الهدی ، شجونی، و احمدی نژاد که با ادبیاتی نظیر خس و خاشاک و بزغاله و … با مردم سخن می گویند یا
     نظیر میر حسین ، خاتمی و … که با ادب و متانتشان همگان را شیفته خود کرده اند .
     واقعا به خودم افتخار می کنم که طرفدار شما عزیزان هستم.
     وعده ما ۲۲ بهمن سبز
     یا حسین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۳۹ ب.ظ

     جناب میر حسین موسوی
     شما الان از عدالت دفاع میکنید. ایا اگر رییس جمهور میشدید باز هم دفاع میکردید؟ یا مانند بقیه آنرا فدای مصلحت میکردید؟؟؟ شما از قول همه ملت حرف میزنید . مگر نظر همه را میدانید؟؟؟ چرا دشمنان از شما دفاع میکنند و شما ساکتید؟؟؟؟ سایت شما تحمل حرف مخالف رو نداره پس چطور شما از آزادی حرف میزنید؟؟؟؟؟
     کلمه: با تشکر از نظرتان اما علت اینکه آقای سلطانی گفتند سایت ایشان تحمل مخالف را ندارد متوجه نشدیم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۴۰ ب.ظ

     حضور پررنگ و گسترده در ۲۲ بهمن بر همه سبزها واجب است

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۴۳ ب.ظ

     زنده باد رییس جمهور ایران مهندس موسوی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۴۳ ب.ظ

     "از هزاران عکس و فیلم های کوتاه مردمی که درعاشورا و یا روزها ی دیگر گرفته شده می توان فیلم مستندی ساخت تا معلوم شود که درگیری ها و فضای تند دنبال آن چگونه ایجاد شده است."

     شما رو به اعتقادتون قسم این کار رو انجام بدین؟
     یا علی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۴۷ ب.ظ

     این جملات خیلی انرژی داد:

     امام جمعه بی رحمی که همواره از تبعیض و خشونت و تقلب دفاع کرده به قوه قضاییه دستمریزاد بگوید. برای او مهم نیست که شایعات گسترده ای برا ی اعتراف گیری های غیر قانونی وجود دارد و برای او مهم نیست که این افراد ربطی به جریانات انتخابات ندارند . مهم برای او اعدام برای زهر چشم گرفتن است. او از قدرت تکوینی اثربخشی خون بیگناهان غافل است و نمی داند سیل خون شهیدان، رژیم شاه را از بین برد.

     همه ی ایرانی ها هم که بگذرند از آقایان، خون ریخته نمی گذرد خون انتقام خودش رو میگیره.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۴۹ ب.ظ

     رییس جمهور میرحسین موسوی عزیز – سلام؛
     با صحبتهایت نفس تازه ای به جنبش دادی و مهمتر از آن، این که به این راه سبز، " عمق" بیشتری بخشیدی.
     همراهان و ایرانیان عزیز – سلام؛
     قدر این انسان هوشمند و صادق را بیشتر بدانیم و تردید نکنیم که با بازخوانی و عمل به توصیه های ظریفش، با صبر و امید و آگاهی بیشتر، به اهدافمان دست خواهیم یافت.
     خدا با ماست – ما پیروزیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۵۱ ب.ظ

     درود بر آزادی
     درود بر موسوی
     مطمئن باشید هر روز داره به آگاهی های مردم اضافه میشه
     حرفهای میرحسین همیشه حساب شده است.
     حتی اونایی هم که ماهواره و اینترنت ندارن، با نگاه کردن به برنامه های مسخره رسانه میلی به تناقضات موجود دارن پی میبرن!
     اندکی صبر سحر نزدیک است!
     یا حسین میرحسین!

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۵۵ ب.ظ

     ۲۲ بهمن روز سبز پیروزی خواهد بود….درود بر میرحسین….درود بر ایران آزاد…درود بر مردم آزاده

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۵۵ ب.ظ

     آیا خبر داری آنانکه در راه جنبش متعالی سبز در بند هستند برای یروزی همواره دعا میکنند
     مطمئن باش دعای کسانی که در بندند را خدا بیشتر قبول دارد .
     سید عزیز ، همه مردم واقعیت را میدانند
     دل قوی دار

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۵۸ ب.ظ

     آقای موسوی انقدر از جانب ملت صحبت نکنید چون مخالفان شما هزاران برابر طرفداران شما است
     بعدا من مطمئن هستم اگر امام زنده بود همون کاری رو که با بنی صدر و مرحوم منتظری کرد با شما هم می کرد

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۰۱ ب.ظ

     موسوی عزیز،
     درود بر شما و درایت انقلابی‌ و را‌هگشایتان.

     من به‌عنوان یک مدافع قدیمی زحمتکشان ایران، که امروز جنبش سیز را ادامه‌دهنده واقعی راه انقلاب بزرگ بهمن ۵۷ میداند، به‌خاطر طرح ضرورت پیوند جنیش سیز با توده‌های میلیونی مردم زحمتکش کشور، به شما از صمیم قلب تهنیت می‌گویم. این نه صرفاً یک تاکتیک مبارزاتی مرحله‌ای، بلکه یک پیش‌شرط ضرور برای به‌پیروزی رساندن مبارزه کنونی جنبش سبز مردم ایران در راه احیای هدف‌ها و خواست‌های اولیه انقلاب بهمن است. همان‌طور که به‌درستی گوشزد کرده‌اید، جنبش سبز باید با در دست گرفتن پرچم دفاع از خواست‌های عاجل مردم زحمتکش، که بر اساس گفتهٔ درست خود شما، ماهیتی عمیقاً عدالت‌جویانه و به‌ویژه اقتصادی دارند، پیوند حیاتی لازم را با اقشار پایینی و زیر فشار جامعه تحکیم کند. در این رابطه از شما، به‌عنوان رهبر فکری این جنبش مردمی، درخواست‌ می‌کنم که با گنجاندن خواست‌های مشخص مردم زحمتکش ایران در مجموعه مطالبات جنبش سبز، به تحقق این ضرورت تاریخی یاری رسانید.

     همه می‌دانند که شما با به‌جان خریدن خطرات بسیار، راه دشواری را در دفاع از منافع واقعی مردم ایران و تحقق اهداف والا و انسانی انقلاب بزرگ بهمن ۵۷ در پیش گرفته‌اید. تردیدی نیست در این راه مقدس از پشتیبانی همه مدافعان راستین استقلال، آزادی و سربلندی میهنمان برخوردارید.

     به‌امید پیروزی جنبش مردمی‌مان.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۰۵ ب.ظ

     خدا حافظت میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۰۸ ب.ظ

     به خشونت کشاندن حرکت اعتراضی مردم در روز عاشورا توطئه ای سازمان یافته از سوی اقتدار گرایان بود. و حاکمیت اقتدارگرا در اجرای این سناریو موفق شد و بهره تبلیغاتی لازم را نیز از آن برد و ضمن توجیه اعمال خشونت و سرکوب در سطح تبلیغاتی و سیاسی با به راه انداختن تظاهرات حکومتی ۹ دیماه توانست خود را از موضع انفعال خارج ساخته و تا حدودی وضعیت به هم ریخته خود را سامان دهد. اقتدار گرایان با تبلیغات گسترده و سنگین خود در باره روز عاشورا برای مدتی کوتاه توانستند حداقل درسطح حاکمیت انسجام ایجاد کرده و جناح معتدل خود را به همراهی با خود و یا حداقل ناگزیر به سکوت کنند.تنها مشکل و نگرانی اقتدارگرایان در اجرای این سناریو حضور قدرتمند و گسترده سبز ها در روز ۲۲ بهمن است. با حضور میلیونی سبزها در ۲۲ بهمن، جنبش بیمه می شود. دراین روز، فریاد و صدا مهم نیست. مهم حضور اعتراضی عظیم و قدرت نمایی میلیونی سبزها و سبز کردن راهپیمایی ۲۲ بهمن، تضمین بقای جنبش مدنی سبز ملت ایران و وادار کردن اقتدارگرایان به اعتراف به بحران و به رسمیت شناختن جنبش سبز اعتراضی ملت ایران است.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۱۴ ب.ظ

     مرگ بر سه دیکتاتور واقعی کروبی و خاتمی و موسوی . موسوی دروغگو

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۱۷ ب.ظ

     میر حسین عزیز
     میر سبز میهن
     پدر سبز ایران
     با همان عهد پیشین و محکمتر از همیشه دنباله رو راه سبزت که ادامه راه اسلام سبز هست ، هستیم
     یا حسین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۱۸ ب.ظ

     زنده باد میرحسین-مرگ بر دیکتاتور

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۰ ب.ظ

     به تکثر اندیشه ها در جنبش به عنوان یک فرصت نگاه کنید نه تهدید!
     مواضع جناب آقای میرحسین موسوی و آقای خاتمی به نظر من قابل اجرا ترین و واقع بینانه ترین راه موجود است. پتانسیل رهبری جنبش در این دو دیده می شود.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۱ ب.ظ

     FREE IRAN. SOON…
291. حسام
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۴ ب.ظ

     زنده باد رییس جمهور میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۸ ب.ظ

     موسوی، موسوی مرگز به نیرنگ تو
     خون آقا سلطانها میچکد از چنگ تو

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۸ ب.ظ

     ای عشق همه بهانه از توست
     میر عزیزتر از جانم! خداوند شما را در پناه خود از گزند حسودان و متحجران دین فروش دنیا طلب حفظ فرماید. دلم خیلی خیلی برای دیدن سیمای مظلومتان و سخنان پر از صداقتتان و به عنوان یک انسان و مسلمان واقعی تنگ شده بود. ما تشنگان را بیشتر دریابید.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۹ ب.ظ

     سلام. مزدا ایران را از …..ودروغ نجات دهد
     بزرگترین مشکل کشور دروغ گفتن است که از از قبل از انقلاب ادامه دارد و کار را به اینجا رسانده است .
     به امید صداقت ادامه دار جنبش سبز …

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۳۰ ب.ظ

     گرگها خوب بدانند در این ایل غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز
     گرچه مردان قبیله همگی کشته شدند / توی گهواره چوبی پسری هست هنوز
     آب اگر نیست نترسید، که در قافله مان / دل دریایی و چشمان تری هست هنوز

     ۲۲ بهمن سبزتر از ۲۵ خرداد
     یاحسین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۳۱ ب.ظ

     تک تک جملات کاربردی و مصداقی و دوای درد امروز جامعه ماست.آفرین بر این منطق قوی و این روح بزرگ و در عین حال متواضع .
     اشکهایم جاری می شود هم از شوق کلام زیبا و دل نشینش و هم از بغض و آه درونم. ولی نیک میدانم که روشنایی بر تاریکی چیره میشود و خورشید حقیقت روزی از پس ابرهای دروغ و تزویر بیرون خواهد آمد.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۳۲ ب.ظ

     بسیار عالی بود ، یکی از بهترین بیانیه هایی که اقای موسوی تا به حال داشته

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۳۳ ب.ظ

     با سلام
     کامنت قبلی من رو نذاشتین. نمیدانم چرا؟

     کلمه: با تشکر و عذر خواهی از شما ودیگر دوستان به خاطر تاخیر در انتشار به علت حجم بالای نظرات . کامنت شما هست. بگردید پیدا می کنید.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۳۴ ب.ظ

     گرگها خوب بدانند در این ایل غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز
     گرچه مردان قبیله همگی کشته شدند / توی گهواره چوبی پسری هست هنوز
     آب اگر نیست نترسید، که در قافله مان / دل دریایی و چشمان تری هست هنوز

     ۲۲ بهمن سبزتر از ۲۵ خرداد
     یا حسین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۳۹ ب.ظ

     سلام خدا بر میر حسین شجاع وانقلابی
     یا حسین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۰ ب.ظ

     امیدوارم واقعا" مردم به اون چیزی که حق مسلم شون هست دست پیدا کنن که همانا آزادی به معنای واقعی اونه…
     به امید اون روز

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۰ ب.ظ

     ما تا آخر با میرحسین هستیم…ما لشگر حسینیم،یاور میرحسینیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۴ ب.ظ

     زنده باد
     :-)

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۹ ب.ظ

     درود بر موسوی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۹ ب.ظ

     عبور از قانون این همه و ادعای قانونمندی، بردن آبرو از اسلام و انقلاب و دم از مسلمانی و انقلابی بودن و …
     امیدوارم روزی برسه که چهره منافقان و معاندان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد به طور کامل نمایان شود…

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۵۷ ب.ظ

     یاشاسین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۶:۵۹ ب.ظ

     قطره قطره جمع گردیم وانگهی دریا شویم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۰ ب.ظ

     ۲۲ بهمن ببین قدرت مردم رو که از هیچی نمیترسن ای …!
     یا حسیییییییییین میر حسیییییییییین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۱ ب.ظ

     تاریکی رفتنی است به امید آنکه روز های سبز
     ۹ روز تا حماسه بهمن

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۱ ب.ظ

     باز هم برای چندمین بار به رأی خود به این سید بزرگ و این مرد روشنفکر و محکم افتخار کردم. خدا حفظش کند و توفیقش دهد. پیروزی با ماست. ۲۲ بهمن همه با هم در کنار میرحسین عزیز

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۲ ب.ظ

     با درود بر میرحسین عزیز که بالآخره بعد از مدتها با خوندن حرفهاش آرامش گرفتم، بنده چندتا اعتراض به سایت کلمه داشتم.
     جناب آقای سایت کلمه!!!(چون نمیدونم افرادی که قسمت نظرات رو کنترل میکنن چه کسانی هستند) میشه بفرمایید مبنای شما در تأیید نظرات چیه؟؟ اون آقا یا خانم پررویی که میگه چرا نظرات مخالف رو نمیذارید واقعا آدم رو مجبور میکنید دلش به حال سنگ پای قزوین بسوزه. سایت کلمه به خاطر اینکه بگه اینجا آزادی هست نظرات پر از جفنگیات شما رو فرت فرت تأیید میکنه ولی نظرات ما موافقان رو چون تو یه گوشه ای از یه جملش اسم فلانی هست تأیید نمیکنه. کلمه جون اگه آزادیه باید برای ما موافقا هم باشه. خوب معلومه موافقا که فقط نمیان درود و سلام برای میرحسین بفرستن. قطعا ما هم ایرادهایی از بعضی افراد مقدس!!!! این حکومت میگیریم که شما بلافاصله یا نظر رو تأیید نمیکنید اگرم تأیید بشه شصت جاش نقطه چین میذارید. چرا؟؟؟ میشه علتش رو بگید؟ ما تحمل نظرات مخالف درست و حسابی رو داریم نه نظراتی که توش مرگ و فحش و توهین باشه. من تحملش رو ندارم کسی به رئیس جمهورم بگه مرگ برموسوی، قاتل…. اینها نظرات یک مخالف نیست بلکه نظر یک دراکولاست!!! یا نظر چرت و پرت اون حسن آقایی که فکر کرده اگه یه جانباز اول اسمش بذاره همه جلوش تعظیم میکنن. من که فکر نمیکنم شما جانباز باشی اگرم باشی حتما مخ مبارکتون مشکلی داره وگرنه ضربه خوردن دین اسلام مهمتره یا ضربه خوردن آقای خامنه ای و انقلاب و …. ؟
     حالا اگه نمیذاریش کلمه جان حداقل جواب سؤالمو بدین که ببینم اینجا چه خبره.
     ====
     کلمه: متشکر از انتقاد و نظرتان. ما در ابتدا باید آزادی مخالفمان را به رسمیت بشناسیم تا انشاالله به روزی برسیم که انتقاد از هیچ کس حتی شخصیت های محترم و بزرگ کشور یک تابو و یا یک جرم محسوب نشود. از اینکه ما را درک می کنید سپاسگزاریم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۷ ب.ظ

     مگه میشه خون سهراب ونداهارو فراموش کرد!!!! ۲۲بهمن معلوم میشه کی بیشماره !همه باشال ودستبند سبز خواهیم آمد ! زنده باد جنبش سبز ایران

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۷ ب.ظ

     این سخنان مهندس موسوی حجت را بر همه تمام کرد، چه آنها که قانون اساسی را قبول دارند و چه آنان که آن را ناکافی ، بیمار و نا کارآمد می دانند. درود بر موسوی ! پیروز باد جنبش سبز ایران زمین !

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۹ ب.ظ

     پاینده باد جنبش ملی سبز مردم ایران به رهبری میر حسین موسوی.ما بیشمارانیم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۹ ب.ظ

     ۲۲ بهمن همه ما می اییم…

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۱۳ ب.ظ

     درود بر شرفت سرباز
     کلاس بزار بیان ازت یاد بگیرن

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۱۹ ب.ظ

     چرا دیگه مصاحبه تصویری با مهندس موسوی نمیزارید ؟
     همونطور که یکی دیگه از دوستان هم گفتن ، تاثیر تصویر خیلی بیشتره
     یکی این ، نکتهء دیگه هم اینکه ما دلمون برای میرحسین تنگ شده دوست داریم ببینیمش
     ما توقع تصویر برداری حرفه ای و کیفیت بالا نداریم ، یه فایل تصویری بزارید ممنون میشیم

     دست همهء عزیزان در سایت کلمه هم درد نکنه ، خدا قوت
     کاش ماهم این افتخار رو داشتیم که از نزدیک با مهندس صحبت کنیم ، خوشا به سعادتتون

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۱۹ ب.ظ

     من به عنوان یک آزاده و جانباز دفاع مقدس به این مرد بزرگ و شجاع افتخار می کنم.
     ۲۲ بهمن ما در کنار هم و به همراه میر حسین عزیز کروبی دلاور خاتمی بزرگ و سید حسن خمینی خواهیم بود.
     من نماینده همه جانبازان و آزادگان نیستم اما بسیاری از دوستان ایثارگر من، پدر و مادرم که پدر و مادر شهید هستند و بسیاری دلسوزان انقلاب برای موففقیت و سرافرازی جنبش سبز و میر حسین رئیس جمهور واقعی مان دعا می کنیم.
     درود بر میر حسین
     ۲۲ بهمن سبزترین روز تاریخ خواهد شد
     خدا با ماست
     الله اکبر

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۲ ب.ظ

     واقعا یکی از نظرات خوب نوشته: درود بر شیر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۳ ب.ظ

     ما بیشماریم
     ما به امید خدا پیروزیم چون طرفدار حقیم
     میر حسین به وجود تو افتخار می کنیم
     تو به حق نماینده جنبش سبزی
     خدا نگهدار تو
     ۲۲ بهمن همه با هم می اییم و انشاالله نشان می دهیم تهدیدها هیچ اثری نخواهد داشت

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۳ ب.ظ

     میر حسین باغیرت
     شیر مادرت حلالت

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۴ ب.ظ

     ….استبداد به نام دین، بدترین نوع استبداد است ….

     تک تک جمله ها رو باید بار ها وبارها خوند. خوشحالم از همراه اینچنین :)

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۵ ب.ظ

     به نام خدای عدالت

     می خواستم بگم من وقتی حرف های آقای موسوی رو می شنوم ، از ته دل به وجودش افتخار می کنم …. ان شاءالله سایه ش رو سر ما

     حفظ بشه …… فقط خدا میدونه که چقدر دوسش دارم …. مرد واقعیه به علی …. اجرت با امام حسین …. حضرت زهرا دعات کنه

     این رو بدون که به خدا تا پای جون باهات هستیم …… پیش این همه شرف تو جون من هیچ ارزشی نداره….. ان شاءالله به حقت برسی

     مرد بزرگ…… دشمنانت نابود بشن …. ان شاءالله دلت شاد باشه لبت پر خنده ……..

     یا حسین مظلوم…. میر حسین مظلوم …….. دوست دارم میرحسین محبوبم …..

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۷ ب.ظ

     درود بر موسوی ما با تو هستیم.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۸ ب.ظ

     میر حسین عزیز بدان و آگاه باش که تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون طرفدارت خواهیم بود
     تو میر قافله ما هستی و همیشه خواهی بود
     تا ابد یا حسین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۳۰ ب.ظ

     اشک ناراحتی از قتل هموطنان بیگناهم در خیابانها و زندانها ر میرحسین ب این مصاحبه به نگاهی امیدوار به اینده تبدیل کرد.
     ۲۲بهمن سبز خواهد بود

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۳۱ ب.ظ

     درود بر شرفت.خدایا ما فقط تورو داریم و میر حسین کورسوئی از چشمه ی نور حق طلبی توئه.سیدت با این جوونارو مقابل این اهریمنا تنها نذار

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۳۲ ب.ظ

     این مرد باید بابت جنایاتی که انجام داده محاکمه شود

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۳۲ ب.ظ

     تا زمانی که سیاهی جهل است امثال اینان نیز هستند
     و تا زمانی که سفیدی آگاهی و دانش نیست

     هیچ رنگی…هیچ جایی ندارد

     به امید آنکه ایران…

     ایرانستان نشود

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۳۵ ب.ظ

     با درود به مهندس میر حسین موسوی، رییس جمهور منتخب و محبوب مردم ایران،
     از خواندن مصاحبه تان لذت بردم و نیرو گرفتم. بسیار روشنگر و خردمندانه بود. از این که در این شرایط سخت همچنان با استواری و شجاعت ولی در عین حال با متانتی ستودنی در راه احقاق حقوق مردم گام می نهید، بی نهایت سپاسگزارم. نکات مهم مندرج در این مصاحبه و همچنین بیانیه شماره ۱۷ جناب مهندس میر حسین موسوی قادر است راه را برای یک آشتی ملی و کوتاه کردن دست انحصارطلبان افراطی، که هیچ زبانی جز خشونت نمی شناسند، مهیا سازد. امیدوارم که این مطالب گوش شنوایی در بین کسانی که امروز بر کشور عزیزمان حکم می رانند بیابد، و به دل این آقایان راهی پیدا کند.
     من به آینده این جنبش و به همین خاطر به آینده ایران بسیار امیدوارم. راز پایداری جنبش سبز در اتحاد، در استقامت، در بیشمار بودنش، در فراگیری اش در همه اقشار و طبقات اجتماعی و عاقبت در شیوه مسالمت آمیزاش نهفته است. بر خلاف تفکر حاکمان وقت که این همه دم از دفاع از نظام می زنند، اعتقاد راسخ دارم که شکست این جنبش نه فقط نظام جمهوری اسلامی بلکه تمامیت ارضی ایران را برای همیشه به نابودی کامل خواهد کشاند.
     تنها موردی که در شرایط کنونی مرا نه فقط رنج می دهد، بلکه به شدت به وحشت افکنده است، جدایی مردم غیور آذربایجان از جنبش سراسری مردم ایران، جنبش سبز است. در این رابطه احساس خطر می کنم، که شاید بخش بزرگی از این مردم در انتظار فرصتی مناسب نشسته اند و وقوع درگیری داخلی در ایران را آرزو می کنند تا جدایی خود را از سرزمین ایران رقم بزنند. متاسفانه حکومت ایران هم در این زمینه برای تفرقه افکنی و جلوگیری از پیوستن آذری ها به جنبش سبز از هیچ کوششی دریغ نمی کند. این موضوع می تواند در آینده برای کل این سرزمین کهنسال مشکل ساز شود.
     جسارتا خواهش می کنم که در این مورد هم فکر کنید و راهکارهایی برای همراه سازی مردم غیور آذربایجان با جنبش سبز پیشنهاد کنید.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۳۹ ب.ظ

     ali bood
332. احمد
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۴۰ ب.ظ

     روز بعد از بیانیه هفدهم میرحسین، مسعود بهنود عزیز در واکنش به اون بیانیه مطلبی نوشته بود با عنوان: " درست انتخاب کردند مردم"
     به نظرم الان هم باید بگوییم: " عالی انتخاب کردند مردم"!!!

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۵۱ ب.ظ

     اگر جنبش سبز به این نقطه برسد یا رسیده باشد که قانون اساسی نیاز به تغییرات دارد چطور؟؟ آیا این امر از رفتار مردم نباید فهمیده شود؟

     با تشکر از میرحسین عزیز

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۵۷ ب.ظ

     زنده باد جنبش سبز ایران و همرا ثابت قدم آن رئیس جمهور موسوی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۷:۵۸ ب.ظ

     جنبش ما به چنین انسانی با ادبیات فاخر نیازمند است. بسیار عالی آقای موسوی
     …

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۸:۰۱ ب.ظ

     مبادا احساس تنهایی کنید

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۸:۱۸ ب.ظ

     آفرین میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۰۲ ب.ظ

     درود بر تو باد که کلامت بوی آزادی میدهد

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۰۷ ب.ظ

     درود بر تو و بر طرفداران سبزت
     همیشه برای توفیق ملتم در رهایی از استبداد دعا میکنم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۱۴ ب.ظ

     دوستان
     تا ۲۲ بهمن سبز
     اندکی صبر سحر نزدیک است

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۱۵ ب.ظ

     درود بر شرفتان که آزادی بیان را زیر پا نمی گذارید

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۱۸ ب.ظ

     دمت گرم مرد ……

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۲۶ ب.ظ

     به خداوندی خدا قسم که این مصاحبه ی میرحسین به حدی به من روحیه داد که خودم باورم نمیشه و بعدش کامنت ها را که خوندم به حدی به وجد اومدم که دارم برنامه میریزم با دوستان و اقوام برای ۲۲ بهمن بریزیم بیرون…

     میرحسین اون رای ای که بهت دادم حلالت باشه … هیچ وقت از رای ای که دادم اینقدر خوشحال نبودم که الان خوشحالم
     دوستت داریم … همه خودت را هم جنبش سبزی که راه انداحتی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۳۲ ب.ظ

     خداوند شاهد همه نیک کرداری ها و راست گویی ها بوده و هست
     اگر توانستیم سخن بندگان خداوند را همه را بی کاستی بشنویم و باز انسانی رفتار کنیم – ایران را روزی سرافراز خواهیم کرد
     …..
     سراومد زمستاون شکفته بهارون
     گل سرخ خورشید باز اومد و شب شد گریزون
     کوه ها لاله زارن لاله ها بیدارن
     تو کوه ها دارن گل گل گل آفتابو میکارن

     ما می توانیم – چون بیشماریم – بیشمار انسان – بیشمار اندیشه راستین – بیشمار مهربان با انسان هایی که مانند ما نیستند
     سازش نکنید – برسر خون و جان و مال انسان های خاموش و بی دفاع ، سازش نکنید

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۳۴ ب.ظ

     درود خدای بزرگ و بخشنده بر تو باد. به نظر من بزرگترین سلاح ما امید ما به اینده ای ازاد و روشنه. نگذاریم که این سلاح ارزشمند رو ازمون بگیرن. اگه نگذاشتند که تجمع ازاد داشته باشیم اگه نگذاشتند که با سکوتمون فریاد ازادی رو سر بدیم . بازم پایگاه واقعی قدرت نمایی جنبش قلب و دل مردمه. بهتره با تمرین تحمل و امید و با بالا بردن اگاهی خودمون رو همیشه در جنبش ثابت نگه داریم و با اون چه که می گیم و مردم رو به اون دعوت می کنیم گستردگی و تاثیر جنبش رو و در نتیجه دوام اون رو بیشتر کنیم.هدف ما ایرانی ازادو پر از اخلاق و شرف ارزو داریم. یا حسین میرحسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۳۵ ب.ظ

     رییس جمهور موسوی انتخاب شایسته مردم ایران بوده و هست و خواهد بود.

     یا حسین … میرحسین

     VVVVVVVVVVVVVVVV
347. ارش
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۳۶ ب.ظ

     جنبش سبزیم و علمدار حسینیم همه با میرحسینیم همه با میرحسینیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۳۸ ب.ظ

     شجاعت،متانت،عدالت،استقامت و بسیاری ارزشهای انسانی در سخنانش موج میزند.دوست ندارم شخصیت پرستی کنم،ولی مدتهاست که این ادبیات و این منطق به فراموشی سپرده شده…میر حسین! فقط باید گفت احسنت،خدا حفظت کند و یاور جنبش سبز باشد.یادمان باشد که این فضای باز ایجادشده ،از فکر باز خاتمی عزیز است.زمانیکه فکر نمیکردیم ازادی و عدالت یعنی چه و جامعه مدنی چگونه است ،او بود که مارا با سخنان بدیع و گفتار متین و جذابش بیدار کرد.دلمان برایش تنگ شده و جای خالیش را حس میکنیم!چرا هیچ خبری از سید نمیدهید…

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۳۹ ب.ظ

     همه با هم ۲۲ بهمن یا مرگ یا آزادی. ما بیشماریم. یا حسین میرحسین.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۴۴ ب.ظ

     ۲۲ بهمن ما هستیم جنبش سبز شیراز پیروز است

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۴۸ ب.ظ

     دروود بر میر حسین

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۰۴ ب.ظ

     میر حسین عزیز، هر چه بیشتر میگذرد بیشتر به خود میبالیم که رئیس جمهور دانا و مردم دوست و معتقد به آزادی و کرامت انسانی چون تو انتخاب کردیم..
     ما همه با هم هستیم، ملت بی شکستیم..

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۰۵ ب.ظ

     درود بر این همه شعور

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۰۸ ب.ظ

     در جواب اصفهان سبز که گفته بود "ما همه سرباز تو ایم موسوی گوش به فرمان تو ایم موسوی"باید بگم حمایت ما از موسوی همیشگی نیست و اگر زمانی ایشون هم مواضعشان تغییر کرد ما از روی همه رد میشیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۱۹ ب.ظ

     زنده باد اندیشه آزاد

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۲۵ ب.ظ

     خیلی دلم می خواست که برای سایت میر نظر بذارم. مراد دل ماست میرحسین.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۲۹ ب.ظ

     ای کاش از این انسان بزرگ در فضائئ منسجم و متحد در جهت رشد و پیشرفت کشور بهره می بردیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۴۱ ب.ظ

     مراد

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۳ ب.ظ

     …
     طبق قانون اساسی رئیس جمهور باید شیعه باشد یعنی ۷ یا ۵ و یا ۱۰ میلیون نفر اهل تسنن شهروند درجه دو هستند آقایان با این قوانین تبعیض آمیز می خواهید به کجا بروید آیا این زنگ خطری برای آینده این مملکت نیست؟
     با دقت بخونید لطفا:
     بنده جایی گفته ام که قانون اساسی وحی منزل نیست و همانطور که سال ۶۸ یکبار تغییر پیدا کرد می توان با توجه به نیازهای فکری مردم و مطالبات مردم و تجربیات ملی گام های مهمی در جهت کارآمدسازی بیشتر آن برداشت

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۴۱ ب.ظ

     خون بر شمشیر پیروز است

     ۲۲ بهمن روز آزادی میهن

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۴۷ ب.ظ

     sabzaye aziz zood biaiyn ta azadio begirim
361. ناشناس
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۵۵ ب.ظ

     بهشتی ها و نداها و سهرابها بیهوده نرفتند ما ثابت خواهیم کرد.
     درود بر رییس جمهور سبز که زیبا و پر بار برایمان می نویسد و می گوید.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۱ ب.ظ

     درود بر موسوی،
     او روز به روز بیشتر در قامت یک رهبر خردورز و دموکرات جا می افتد. گاندی، ماندلا و سایر رهبران محبوب جهانی نیز تا رسیدن به قله و آبدیده شدن راه دراز و ای بسا با اشتباهاتی را پیمودند تا جاودانه شدند و پیروزی را با مردمشان جشن گرفتند.

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۳ ب.ظ

     ما با توایم و با تو نه ایم، اینت بوالعجب… در حلقه ایم با تو و چون حلقه بر دریم!

     زنده باد موسوی دلاور!

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۵ ب.ظ

     ma kharejeh ham lezat bordimvvvvvvvvvvvvvvvvvvya hossen khatami
365. artoor
     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۶ ب.ظ

     درود بر میر حسین از شما هم برای ۲۲ بهمن دعوت میکنیم

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۷ ب.ظ

     میر حسین عزیز!
     چقدر دیر ما تورا بدست آوردیم و تو چقدر دیر به ما پیوستی. اما ماهی سبز اندیشۀ تو را هرگاه از آب بگیریم تازه می نماید.
     هر گز از ایستادگی برای تو پشیمانم نکرده ای.

     سخنان شایسته ای گفتی.

     سبز و سرفراز بمانی

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۸ ب.ظ

     سلام بر نخست وزیر مورد تائید امام ره….دوستت داریم چون راه پیر مرادمان خمینی را دوست داریم…..برای بزرگواران حامی دولت که نظر میگذارند آرزوی بصیرت دارم .

     بهمن ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۹ ب.ظ

     قربونت برم میر حسین
     خیلی مصاحبه فوق العاده ای بود
     به امید پیروزی خدا پشت و پناهت
     یا حسین میر حسین

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati